Linişte, azi corectez!

M-am uitat în urmă. Adică în urma pc-ului propriu, şi am descoperit manuscrise necorectate. Desigur, de lene. Acum nu vă închipuiţi că ardeam de nerăbdare să scriu un nou manuscris şi că n-am avut timp de corectura celor vechi. Nu, a fost lene pură. Unde mai puneţi că am nevoie de o pauză de cel puţin două săptămâni. Să explic: după ce termin manuscriusul, neapărat, dar neapărat, trebuie să mă detaşez de el, altfel nu pot corecta obiectiv, pentru că încă sunt prinsă de personaje, de acţiune etc. Aşa că de azi corectez. Am lăsat puţin pana din mână pentru o muncă plictisitoare. Urăsc corecturile, dar, până la urmă, eu sunt cea ce trebuie să le facă. Aşa e normal. Cel puţin în primă fază.

Apoi, ca să continui în aceeaşi fază plictisitoare, mă voi duce să fac cunoştinţă cu viitorii mei elevi şi cu viitoarea mea materie: cultură civică. Asta ce dracu’ e? 😀 Cum activitatea nu mă ocoleşte nici astăzi, nu ştiu ce să vă spun. Adică ştiu, dar mai întâi intru într-un preambul al pregătirilor. Că tot zicea cineva că sunt incorentă pe blog, măcar să o fac până la capăt 😛 Sper că personajul e mulţumit de incoerenţa mea. Nici o grijă, nu m-am chinuit prea tare.

Mă gândeam să vă las în compania ultimilor două cărţi citite. Doar aşa, pentru a vă face poftă.

Ei bine, pentru cititorii fideli ai lui Tolkien nu cred că mai e un secret… Şi totuşi… Da, încerc să creez un pic de mister. „Copiii lui Húrin”, într-adevăr, lămureşte multe pentru cei ce au citit Stăpânul. Pentru o mai bună înţelegere puteţi citi comentariul de aici. Eu, azi, nu sunt în stare să mă comentez nici pe mine. Mulţumesc! 😀

the_children_of_hurin_cover

Tot săptămâna asta am dat gata şi „Brisingr”. Poate că Shauki va putea să vă povestească mai multe despre Eragon şi întâmplările prin care trece. Ceea ce v-am spus mai sus rămând valabil şi pentru aici.

brisingr_cover

Am observat că în ultimul an e o puzderie de fantasy-uri pe piaţă. Ceea ce, pe de o parte, e bine, pe de alta, nu ştiu. Până la urmă s-ar putea ca piaţa să devină supraaglomerată, iar cititorul să ajungă la saturaţie. Oricum, printre ele sunt multe foarte, dar foarte mişto. Am descoperit şi cărţi scrise şi traduse genial de bine. Dar despre ele în altă poveste.

Dar, neapărat, trebuie să vă spun despre o carte cu adevărat specială. Un fel de fantasy, scris foarte, dar foarte bine. O carte cu mult mister şi foarte pământeană. Tocmai bună pentru cineva care nu a citit până acum un fantasy. O carte uşor de citit, dar, în acelaşi timp, ţine cititorul în tensiune. Nici nu ştiam de editura Alexandria până n-am descoperit-o pe Ursula K. Le Guin şi ale ei „Mormintele din Autan”. Aceasta este a doua carte din seria Terramare. Desigur, eu mă prind mai greu. Dar, am toată seria Terramare, adică tot ce a ieşit pe piaţă până acum. Şi, desigur, o nouă autoare preferată 😀 Nu e un fantasy ca toate celelalte, dar merită citită din scoarţă în scoarţă. E minunată cartea, iar autoarea ştie exact cum să se joace cu cuvintele.

Tot din ciclul fantasy, am mai terminat săptămâna trecută „Greşeala Vraciului”, a lui Joseph Delaney… Acum, dacă tot sunteţi curioşi (ştiu că nu), citesc „Tunele 2” şi da, corectez 😛

Cum deja v-am încărcat cu ceea ce fac, mă gândeam să fac un top zece. Mda, un top cu cele mai bune zece cărţi apărute anul ăsta. Desigur, pur subiectiv, exprimându-mi doar punctul meu de vedere. Nu, nu o să îl fac chiar acum. Dar, din câte se pare, mâine va fi gata. Nu că mi-ar fi greu, dar deja v-am spus prea multe pentru o singură zi. Şi, aşa cum ştiu din experienţă, nimeni nu citeşte până la ultimul rând.

19 comentarii la “Linişte, azi corectez!

  1. Pe de o parte, e bine ca si pe piata romaneasca apar tot mai multe carti fantasy, pentru a avea de unde alege si disemina. Legat de materia predata la elevi, am o idee: ce-ar fi daca ai organiza si intalniri cu elevii in cursul carora sa le citesti fragmente din cartile tale? Ar putea fi ceva de genul „Tinerii scriitori – fata in fata cu cititorii adolescentini”.

  2. Aaa, Denis, m-am gandit de multe ori la treaba asta. Doar ca picii astia de a saptea, a opta, au alte treburi mai importante decat cititul. Sunt la varsta primei iubiri, la, la, la, ii intereseaza literatura, cat ma intereseaza pe mine navetele spatiale 😛 Stiu ca nu e o idee rea, dar o sa o incerc cu liceenii, la anul.

  3. Maria, stiu, pentru ca si eu sunt la fel ca ea 😀 Ma bucur pentru fetita ta, inseamna ca stie ce vrea de la viata 😉

    Blue: A murit miercurea trecuta 😛

  4. esti…esti…esti profesoara???…wow…nu ma asteptam. La ce scoala predai? Poate vin si-ti cer un autograf:D:D:D:D

  5. Si totusi ai putea incerca ideea lui Denis. Nu strica. Eu am in clasa copii care citesc si pe care eu i-am influentat, cum am fost si eu influentata de altii. Cine stie? Poate reusesti sa ii faci sa descopere acest univers. Poate ai in clasele in care predai mai multi cititori decat crezi…

Lasă un răspuns

