„Incultul” Gyuri :D

sigla1

Oh, am descoperit astăzi noul Pro Scris. Minunată revistă. Dar acum e şi mai minunată. Îmi place mult. Nu numai prin calitatea articolelor, dar acum se poate şi comenta pe marginea lor, ceea ce îmi dă o stare de bine. Noua casă a revistei este mult mai primitoare. Articolele, ei, doar sunt scrise de Gyuri în marea lor majoritate – ocazie cu care îmi cer scuze că nu am avut timp să trimit nimic, promit că pentru următorul număr o să scriu ceva din timp, mulţumesc Gyuri! Vă recomand să o citiţi şi să comentaţi.

Ei, de ce spun „incultul” Gyuri. Poate că sunteţi curioşi, poate că nu. Dar, de-a lungul timpului, Gyuri a fost cel ce mi-a insuflat dragostea pentru fantasy, alături de Robert Lazu care mi-a insuflat dragostea pentru Tolkien. După ce împreună au scos „Enciclopedia Tolkien”, fenomenul m-a fascinat şi mai mult.

Îmi aduc aminte cu mare plăcere că Gyuri a fost cel ce mi-a recomandat cărţile lui Terry Brooks şi „Trilogia Brtimaeus”. Desigur, au fost mai multe, dar pe astea mi le amintesc în acest precis moment. Adică cărţi „de duzină”, aşa cum au fost numite de cineva, doar că au fost recomandate de o adevărată autoritate în lumea sf-istă. Tot Gyuri a fost şi cel care mi-a îndreptat paşii în Şarama. Mi i-a corectat pe alocuri şi m-a sfătuit. Mai ştiu şi că i-a plăcut 😛

„Enciclopedia Tolkien”, în schimb, mi-a adus multe bucurii. Multe plăceri. Am descoperit lucruri ce nu sunt spuse oriunde şi, datorită acestei cărţi, am înţeles cu atât mai bine acea lume minunată, desigur „de duzină” şi ea.

Adesea, când timpul ne permitea, stătea şi comentam diversele cărţi „de duzină”, simţindu-ne foarte bine în timp ce o făceam. Pentru un scriitor al genului, Gyuri e o adevărată mană cerească. Şi cel mai mult îmi place că nu îi e ruşine să îşi expună plăcerile literare.

Aşa că vă invit încă o dată să vizitaţi Pro-Scris şi să comentaţi. Sunt sigură că veţi găsi multe lucruri încântătoare.

12 comentarii la “„Incultul” Gyuri :D

  1. Sorry, eu l-am citit doar pe Stendhal si pe Tolkien, de restul nici n-am auzit. Cine e Proust? A, scuze, eu nu frecventez closetul, prefer chiuveta 😀

  2. Da’ ce viteză ai luat la postări de o vreme! Înţeleg că vrei să faci norma şi pentru blogul meu 😀 Io nu l-am citit pe Tolkien, dar am citit-o pe regina OSM şi am prins drag de fantasmagoriile astea (băi, nu mai ziceţi crăiasă, da? Io am spus că-i regină şi aşa rămâne. Orişicât aţi încerca nu vă fac regi, că-s feministă 😀 )

  3. mama lu dumnezău ce-i p’aici! Oanăăăă, ce nu zici soro ca-i bai? stii cum ziceau copiii cand venea vunu mai fortos pe maidan sa faca legea…Ba, daca-l chem pe frati-miu din armata, sa vezi ce ti-o iei!!! 🙂
    Sper ca ai acelasi spor la scris (literatura) cat ai la posturi.
    A, si ziceai ceva de nush ce…!?

  4. Cuvintele intre Dumnezeu si diavol sunt de actualitate si vom simti pe pielea noastra ,urmarile pactului cu diavloul incheiat de actuala majoritate parlamentara,de maine 22 decemvrie Ciberbok intra in actiune!!!Oana , ca sa treci peste acest holomer intunecat am postat in the morning!!

Lasă un răspuns

