Culta leapşă

Eram datoare cu o leapşă la Lucia. Aşa că iată-mă:

 

– Ce autor apare cel mai des la tine în bibliotecă? Din ce carte ai mai multe exemplare ?

 

Cărţile poliţiste sunt mai dese, pentru că autorii de gen se axează pe un personaj şi scriu despre el până se plictisesc. Dar ca să rămân la subiect: Simenon, Doyle şi Aghata Christie

 

– De ce personaj de ficţiune eşti sau ai fost amorezat(ă) în secret?

 

Uh, nu mă amorezez de personajele de ficţiune, chiar dacă îmi plac personajele picioarele mele sunt destul de bine înfipte în pământ.

 

– Ce carte ai citit cel mai des ?

 

„Crimă şi pedeapsă”, chiar şi acum aş lua-o de la capăt, dar nu prea mă lasă maldărul de cărţi de la căpătâiul meu.

 

– Care era cartea ta preferată la 10 ani ?

 

Asta o ştiu 😀 „Hoaţă de copii” a lui Adolphe D. Ennery

 

– Care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut ?

 

Nu există cărţi proaste doar stiluri diferite.

 

– Care a fost cea mai bună carte citită anul trecut ?

 

„Cu sânge rece şi albastru” a Ivonei Boitan

 

– Cine crezi cã ar trebui sã câştige premiul Nobel pentru literaturã ?

 

Eu, eu şi iarăşi eu.

 

– Ce carte ţi-ar plăcea sa vezi ecranizată ?

 

Nici una.

 

– Descrie visul cel mai straniu care să fi inclus un scriitor, o carte sau un personaj literar ?

 

N-am avut aşa ceva.

 

– Care e cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ca adult ?

 

Există aşa ceva?

 

– Care e cartea cea mai dificilă pe care ai citit-o ?

 

„În căutarea timpului pierdut”, am citit-o de vreo trei ori până am înţeles-o.

 

–         Preferi autorii francezi sau ruşi ?

 

Şi, şi… cu precădere ruşii

 

– Shakespeare, Milton, sau Chaucer ?

 

Shakespeare

 

– Ce te deranjează cel mai mult în activitatea lecturii ?

 

Pisica.

 

– Care e romanul tău favorit ?

 

Nu cred că pot avea un roman favorit. Îmi plac prea multe pentru a mă opri la unul singur.

 

– Joci ceva ?

 

Whist.

 

– Povestiri scurte, schiţe ?

 

Da, orice.

 

– Non-ficţiune ?

 

Da.

 

– Ce scriitor crezi că este supraevaluat ?

 

Ei, sunt destui.

 

– Ce carte ţi-ai lua pe o insulă pustie ?

 

„Război şi pace” că-i mai groasă.

 

– Şi… acum ce citeşti ?

 

Acum citesc cam cinci cărţi: Gargantua si Pantagruel – Rabelais; Hanul Zburător; Eric – Pratchett (la asta râd mult de tot), şi două poliţiste ale căror titluri nu le reţin pentru că sunt în franceză. Le-am început pe ambele. Deseară vom vedea care din cele cinci învinge 😀

 

Bun, Teo, te rog să mă scapi de leapşa asta. Hai, e şi rândul tău. Omu’ şi tu, doar nu stai degeaba. Vania, te rog, nu mă scoate din minţi… şi ajunge 😛

28 comentarii la “Culta leapşă

  1. poate-mi povesteşti şi mie ceva din căutarea timpului ăluia pierdut dacă tot l-ai … de 3 ori (?) – da ce nervi tari ai -, l-a găit pînă la urmă Proust ?, că fluviul ăla n-am reuşit să-l trec deşi, jur, am încercat de mai multe ori
    na, inculă persoană mai pot fi, da’, zău n-am putut deloc şi chiar sunt extrem de curioasă

  2. Lucia, nu apuca ca disparem imediat 😀

    Vania, ase 😉

    Cella, o sa-ti povestesc dupa ce mi-l gasesc eu pe al meu 😆 Sa stii ca e nevoie de rabdare pentru a trece de niste pasaje. Hai ca-ti fac un rezumat si iti dau pe mail, maine 😀

  3. oana, eu credeam ca’s inconstient atunci cand imi doream sa scriu un roman – primul si unicul – cu care sa iau Oscarul, dar tu…, tu intreci orice asteptare!… 😉
    Nu numai ca il vrei de trei ori, ci il vrei in 3 ani consecutiv !!!! ( eu asta am dedus din raspunsul ” eu, eu si iarasi eu ” ) Acum tu vei spune ca am inteles gresit, incercand sa eschivezi, constienta de lipsa totala de modestia si de pretentiile prea mari, dar degeaba…, eu stiu ca tu de fapt vizezi aceasta performanta uluitoare !… 🙂
    Imi promiti ca daca voi fi nominalizat inaintea ta, te lasi de scris pentru totdeauna si ma ajuti la corectura urmatorului meu volum de nuvele ? 😀
    P.S. Totul a fost o gluma, mai mult sau mai putin buna…, sper sa o iei ca atare!

  4. Pingback: Cititul « Ioan Usca

  5. Pingback: Leapşa cărţilor « Gabriela Savitsky

  6. DSN, asa e, nu are rost sa mai dau inapoi, e adevarat, vreau sa-l iau trei ani la rand 😀 Hai sa te vad, daca te nominalizeaza astia inaintea mea… dar stii ceva, daca vrei sa te ajut, te ajut si nenominalizat 😛

  7. A fost o leapşă interesantă.
    Felicitări pentru organizarea lansării de carte a Corinei.
    Am priceput eu că pregăteşti ceva, de când cu bannerul. 🙂
    Să primeşti după inima ta.

  8. Oana, era doar o gluma, cum am zis, nu am rezistat tentatiei de a comenta acea afirmatie a ta in stil personal … 🙂
    Sa stii ca intre timp m’am documentat, ar fi o premiera absoluta daca ai reusi ! 😉
    Succes, macar pentru unul!
    In ce ma priveste pe mine, apreciez disponibilitatea ta, dar nu cred ca voi scrie ceva inainte de 50 de ani, asa ca …
    Poate am sa incerc cel mult cateva nuvele, daca voi avea timp, si promit sa le pun pe blogul personal, spre deliciul publicului, care dincolo de criticile furibunde, promit ca se va amuza copios citind lucruri absolut inedite din contemporaneitatea unei colectivitati rurale teleormanene!

  9. Oana, Lucia, va rog frumoooooos, trebuie sa facem Nobelul asta sa ne ajunga la toate trei: mie pentru poezie, iar cel pt proza vedeti voi cu il impartiti!
    Nu e geniala propunerea?

  10. @Maria
    Roaga’te de Oana sa renunte dupa ce il ia pe primul din cele 3 la care ravneste, altfel , nu ai nicio sansa ! … 😀

  11. Eeeeeeeeeeeeeeeei, nici chiar asa! Nobelul pentru Poezie este numai al meu, sa stii si tu!

  12. bine, bine… 🙂 o sa zica lumea ca’s carcotas, dar eu stiam ca se da doar pentru literatura…
    dar ma rog, fie…, daca zici ca tu il vrei personalizat pentru poezie, sa dam niste telefoane , sa vedem ce putem face…, nu ? 🙂
    daca ai vreo preferinta anume, in ce priveste localizarea in timp a evenimentului, de asemenea, te rugam sa ne anunti ! 🙂
    ( sper sa nu se supere nimeni pentru aceasta abordare a mea )

  13. Dragos, e super abordarea ta si foarte apropriata, ca sa fim mai elevati!
    Oana, trebuie sa facem in asa fel incat Nobelul pentru literatura sa se nuanteze, ca nu mai putem tolera situatia asta complet vetusta, nu-i asa?

  14. @ Maria
    Pentru poetul din tine aspirant la gloria eterna a Stockholm’ului… 🙂
    E cam trist catrenul , dar altul nu’mi mai amintes la ora asta…
    „Mi-e inima plina de-arome amare
    Iar fiinta intreaga imi plange
    Si-n suflet imi picura-agale
    Durere…, si lacrimi…, si sange.”

  15. Te pup , Dragos, multumesc mult! Cam ciudatel catrenul, dar venind de la tine ca un dar virtual, e chiar grozav!!!

  16. @ Maria
    Stiu ca e ciudat, dar pot sa explic: a aparut in urma cu ceva vreme, in momentul disparitiei unei persoane foarte importante pentru mine. Este ultima mea incercare de a scrie cateva versuri, si de aceea au fost singurele pe care mi le’am mai amintit; nu sint emo sau cine stie ce prostii din astea, sa nu iti faci o impresie gresita! 🙂 😉

  17. Dragos, nici nu credeam ca ai putea fi emo, pt ca se simte forta din tine! Emoizii mi se par a fi cam fara sange in ei, fara energie, fara ideal, fara nimic.

  18. @ Maria
    Hai sa spunem ca nu apreciez prea tare adjective precum „ciudatel” si de asta am revenit cu precizari! 🙂
    @ Oana
    Ne scuzi pentru chat’ul de pe blogul tau!

Lasă un răspuns

