Listă pentru Mişu…

1ae7786bb1a4

O să mă întrebaţi cine e Mişu. Ei bine, e un Piteştean şi el ca tot românul 😀 (hei, e o glumă), ziarist şi cititor. O mai face şi alte lucruri, dar eu n-am de unde şti. Doar v-am spus că ies din casă atâta timp cât am motorină 😀 Şi mă opresc rar la cafele în companie. O beau singură cu o carte în mână. Aşa că după ce vin de la Satu Mare, respectiv Baia Mare, Mişu trebuie să dea o cafea, fără cărţi sau cu?

Ei bine, Mişu spunea că nu e un cititor de fantasy, dar l-am făcut curios şi mi-a cerut o listă cu autori. Eu îi dau o listă cu romane că nu ţin minte toţi autorii, mno, memoria mea e limitată.

 

M-am gândit aşa, dacă aş fi un începător într-ale literaturii fantasy, cu siguranţă aş începe cu Elantris (dau şi link-ul de unde se poate comanda, nu de alta, dar acolo e şi autorul 😛 ). Cred că oricine începe cu Elantris rămâne veşnic îndrăgostit de genul acesta de literatură.

Să continuăm cu cea mai mişto carte a lui Gaiman: Pulbere de stele. Superbă, minunată… ahhh (sunt melancolică). Lui Mişu, de acelaşi autor, i-aş recomanda şi „Zei americani”. Mie nu mi-a plăcut, dar cred că sunt defectă pentru că toţi cei care au citit-o au rămas pur şi simplu cu gura căscată. Tot nu pricep de ce. Mişu, dacă o citeşti şi-ţi place, poate îmi faci o hartă a ei.

După asta, desigur, merită o serie de fantasy comic. Şi cine e mai tare dacă nu Pratchett cu a lui serie „Lumea disc”, râsul fiind garantat. Dar mai înainte trebuie să înţelegi cum e treaba asta cu fantasy-ul.

Apoi aş citi o carte senzaţională: „Semne bune”. Aici e definit un altfel de sfârşit al lumii. Şi dacă cineva se gândea că sfârşitul lumii nu e comic, atunci nu ştie despre ce vorbeşte 😀

Dacă cărţile cu vârcolaci şi vampiri spun cam aceeaşi poveste, atunci n-ai cum să nu te îndrăgosteşti de personajele ieşite din tipar: „Lună plină” şi „Hotel Transilvania” respectiv „Palatul”, sunt de senzaţie fără doar şi poate.

Hai să nu trec şi la fantasy-urile urbane, pentru început eu zic că ajunge. Desigur, sunt şi fantasy-urile pentru tineret, iar cea mai bună din ultimul timp pe care am citit-o, fără doar şi poate e seria „Ucenicul vraciului”. E un darck fantasy, hai să-i zicem un horror că nu înţelege toată lumea.

Eh, dacă una din aceste cărţi îl convinge pe Mişu, mai târziu o să-i recomand „Războiul reginelor” 😀

Enjoy!

 

P.S: La multi ani, Gina Rizea! Bucurii si impliniri. – Nu ma lasa sa comentez, de aceea am urat aici. Multa, multa fericire!

P.P.S: Cititi si aici!

19 comentarii la “Listă pentru Mişu…

  1. mai, am auzit de Elantris dar tot nu mi-am pus in gand sa-mi cumpar. Acum daca ai adus-o in discutie si tu, poate la Bookfest:-?

    cat despre Luna plina, am terminat-o, si desi nu sunt atat de „isterica”, totusi da, mi-a placut. Personajele sunt f bine conturate, si, asa cum a spus la final, unele mai complexe, unele nu. Oricum, Elene este, fara doar si poate, cea mai tare:D
    Astept cu mare nerabdare urmatoarea carte care apare… cand?

    F. frumoasa oricum:)

  2. Silvana, crede-ma, Elantris este o carte speciala. Oh, si sunt sigura ca tie o sa-ti placa „Pulbere de stele” este absolut senzationala 😀

    Noua carte, hmm, abia am scris 6 pagini, mai am de scris si o alta carte cu Iolanda Stireanu, nu mai devreme de anul care vine.

  3. Felicitari pentru „Indicii anatomice”, Oana! E cu adevarat senzationala! Nu am apucat sa citesc mai mult de 50 de pagini (ca multi altii, am o problema cu timpul liber!), dar asta nu inseamna ca nu mi-am format deja o parere: ai har, Oana! Mult!

  4. pot să „scriu” şi eu una ?
    „Cum m-am îndrăgostit de fantasy, din greşală ” 😉
    sau „Blogăreală, je te mange” … şi mai am da’ nu vreau să fac liste aspiraţionale că n-am nici o şansă cu tine 😆

  5. Ovidiu, multumesc la fel 🙂

    Teo, sunt un om rau, recunosc 😀

    Emil, cum naiba se face ca eu am fost primul tau cititor si tu primul meu cititor? Eu m-am batut pentru cartea ta 😀 Nici nu stiam ca a iesit.

  6. DOru, nu, nu mai are rost, dar de la Emil am aflat si eu ca a iesit 😀 O sa ti-o trimit cand ma intorc acasa.

    Cella, poti scrie tot ce iti doresti 😉

Lasă un răspuns

