Sunt eu un om normal?

Mă îngrozesc până şi pe mine. Puteţi păstra un secret? Ei bine, cred că sunt dusă cu adevărat. Azi cineva m-a întrebat dacă sunt bine. Nu i-am dat un răspuns pentru că nu ştiu ce să spun. Într-un fel cred că sunt, în altul nu. Îmi e greu să mă pronunţ. O să-i răspund când o să fiu sigură. Nu ştiu dacă starea asta s-a instalat de ceva timp sau e recentă, nici măcar nu o înţeleg.

Dar de un lucru sunt sigură. De o lună şi un pic am acelaşi vis. Şi dacă cineva mă poate contrazice, adică să-mi spună că sunt normală, îl aştept cu drag. Am făcut doi ani şi jumătate de psihiatrie şi psihologie. Am şi citit ceva în plus, nu ştiu dacă mult sau puţin. Dar nici o carte, nici un curs nu mi-a răspuns până acum la întrebarea de ce visez asta?

Visul e simplu. E întuneric. Am o casă dărăpănată. Multe gunoaie într-un colţ. Există un tip, care nu mă ameninţă în nici un fel, dar eu îl urăsc. Simt că îl urăsc, cu toate că n-am nici cea mai vagă idee despre identitatea lui. Îl ucid cu un cuţit – nu dau detalii, dar sunt sângeroase. Nu am nici cel mai mic resentiment, nici cea mai mică teamă. Mi se pare extrem de normal. Îl ascund în gunoaie, şi atunci apare teama. Cum îi spun eu lui Xreder că am ucis un om. Voi vă daţi seama? Mă doare drept de ăla mort, dar îmi e frică să îi spun lui X. De ce? Nu ştiu. Adică dacă lui X nu îi convine situaţia aş putea proceda la fel. Oricum nu am resentimente. Dar aici e vorba de ură sau de un instinct criminal. Sau Dumnezeu ştie ce. Şi mă gândeam dacă am urât vreodată până la punctul de-a-mi dori să ucid pe cineva. Da, am urât. Îl cheamă Oprea Ştefan, profesor de TV. O, Doamne… Mi-aduc şi acum aminte că stăteam în faţa lui şi îmi închipuiam cum îl calc cu maşina ca în bancul cu ungurul. Şi îl calc, şi îl calc… Cred că aveam un zâmbet idiot pe chip. O, da, unul foarte idiot. Dar cred că nici acum nu aş da înapoi, dar mai întâi i-aş spune: „Nici dracu’ nu m-a întrebat dacă ştiu să repar un TV alb-negru, aşa cum m-ai frecat la icre patru ani”. Până şi atunci era obiect de colecţie, iar dacă ştiai TV-ul color la perfecţie nu-l impresiona cu nimic pe proful dus. Mai rău e că şi acum e la fel, nimic nu s-a schimbat. Tot o ţine cu TV-ul alb-negru. Cred că omul ăsta a uitat de evoluţia lumii. Sau e pur şi simplu cu capsa pusă.

Corectul profesor Oprea care nu e deloc corect. Care a trecut-o pe tâmpita facultăţii doar pentru că aia îi gâdila orgoliul dar nu ştia să-şi scrie nici propriul nume. Aşa o fi corectitudinea la unii.

Şi a mai fost un om pe care l-aş fi omorât. Ei, nici acum nu aş da în lături, dar la el ar fi uşor şi dureros. Un avocat, nu contează. Doamne ce torturi i-aş aplica. Până când m-ar implora să-l las să moară.

Şi totuşi, visul meu nu are nici o legătură cu asta. Omul pe care-l ucid în vis îmi e total necunoscut, nu mi-a făcut nimic. Să fie oare o presimţire: dacă nu-l omor eu o va face el? Şi acum, domnilor psihologi, pshiatrii sau orice, ce părere aveţi? Sunt eu un om normal?

41 comentarii la “Sunt eu un om normal?

  1. ai făcut o obsesie pentru vre-un „participant la trafic”
    nu mai conduce şi tu prin Piteşti, rezumă-te la Piteşti-Bucureşti

  2. Oana Oana.Io cred ca trebuie sa emigrezi la tara la Satu Mare.De fiecare data cand pleci de aici esti mai fresh, mai vivace, mai normala.Da de cate ori meri mai la sud, sud est… 🙂 e bai cu tine… 😦 Ai avea aici prieteni numa unul si unul(Darius,TreX, Crina… ) nu te-ai plictisi, nu te-ai stresa asa… 🙂 Ia exemplu de la al2lea si Primadona, doua persoane care s-au acomodat de minune aici .. 🙂

  3. Ha, ha, Adrian, doar nu vorbesti serios? N-as putea niciodata trai departe de agitatie. Chiar daca o urasc, in definitiv o ador. La SM as muri cu siguranta. Si toti cei mentionati de tine, poate si altii, ar sta cu lumanarea la capul meu. Ce ai, zau? 😀

  4. M-oi fi dilit si io… 🙂 Da de unde,toti e oameni seriosi 🙂 Ti-am facut o dedicatie speciala la mine pa blog…. 🙂 Noroc ca esti la o distanta suficient de mare de Satmar… 😀

  5. Oana, visul tău criminal poate însemna că:
    1. Scrii romane poliţiste
    sau
    2. Mănînci prea mult înainte de culcare.

    Dar dacă insişti cu întrebarea, îţi spun că nu, nu eşti normală. De fapt, asta nu e ceva nou. 😀

  6. Un om nomal cu multă imaginaţie, am mai zis, parcă!
    Te invit cu respect să vezi (că o să-l vrei tu, sigur!!!) parfumul REGELUI ELFILOR şi un vetiver de zile mari pe blog, azi, la parfum lemnos cool!

  7. În ziua când vei deveni normală nu vei fi în stare să mai scri ceva. Eventual normalităţi inutile.
    În privinţa visului…ei bine, eu câţiva ani am avut un vis care se tot repeta. De fapt uneori chiar şi acum mai am visul şi inspirat din acesta am şi scris o povestire ( ultimul număr din Nautilus)
    Eu cred că visul tău reprezintă de fapt o temere personală inconştientă ce are la bază conştientizarea faptului că nici tu însăţi nu ştii de ce ai putea fi în stare în anumite circumstanţe. Altfel spus te temi de faptul că în anumite situaţii ai putea fi capabilă de săvârşirea unei crime. Mai cred totodată că ultimele tale scrieri, concentrarea şi preocuparea pentru construirea unui personaj credibil şi totodată capabil de crimă a dus la o identificare subconştientă cu cel creat de tine. Mai ales că şi acum scri despre aşa ceva, de exemplu mie titlul de Crime Perfecte îmi sugerează tocmai niste crime lipsite de motivaţie externă (dacă exista un mobil al crimei atunci exista deja şi o pistă şi nu se mai vorbeşte de crimă perfectă) , crime ce au la bază o dereglare interioară, de natură psihică, a criminalului. De exemplu ucide necunoscuţi care au înălţime peste medie şi au ochi albaştrii pe motiv că îi identifică în sinea sa cu vreun fost coleg de liceu care în anumite situaţii i-a umilit mai mult sau mai puţin conştient. Astfel ar fi interesant de aflat dacă acel om visat de tine nu posedă anumite caracteristici pe care le poţi identifica la anumiţi oameni antipatizaţi.

  8. Vero, e si asta un adevar 🙂

    Feri, mda, pai schizofrenica vreau sa cred ca nu sunt nici in vis, cu toate ca rau n-ar fi, ai vazut ce destepti sunt aia? 😀 Dar una peste alta, judecata ta e corecta ca in majoritatea cazurilor.

  9. Buhuhuuuuu, buhuhuuuu…
    Ai ceva in gand acu’
    Vreun gand ce te chinuieste
    Nu-ti da pace, te loveste…

    Si oricat l-ai tot nega
    De el tot nu vei scapa
    Hotaraste-odata tu
    Cand ai sa-l „omori”… buhuuuu

    …Si din visul tau reiese
    Cheia, chiar in casa este
    E la Xreder, nu uita…
    El te poate ajuta!

    Oare eu sunt sanatos?
    🙂

  10. Ar trebui sa mergem in corpore toata blogherimea care bantuie pe aici la dom Enatescu sa ne „caute”… 🙂

  11. Daca mai aveam vreo mica urma de indoiala, acum m-am convins! Inca imi tremura, uite, glasul de frica si ingrijorare. 😉
    Acu’ ar fi momentul pentru o vorba buna (asa am nivatat eu ca se face, sa nu precipiti subiectu), da n-o gasesc. Din pacate, nici ce zice Lucia nu tine, doar daca mananci acelasi lucru, la fel de mult si la aceeasi ora, inainte de culcare 🙂
    Dar stai linistita, se la intampla oricui caruia i se preda patru ani o materie care cuprinde un singur element, fie el si tv… 😀

  12. Adrian, sa innebunim omul? 😀

    M3, crezi ca de la tv-ul alb-negru mi se trage? Tot ce e posibil gandindu-ma la cate resentimente am 😀 Sunt frustrata de-a dreptul.

  13. Astept cu interes un roman care are la baza o intriga „parfumata” sau macar…un titlu cu aroma „diafana dar mortala”, de parfum rarissim! Zi excelenta! 😛

  14. Vezi ca si el scrie… 🙂 Poate faceti un schimb de experienta…:)
    Se zice ca e mai dilau decat multi din pacientii lui… 😀

  15. Oana, eu cred ca persoana din visul tau reprezinta materializarea a tot ceea ce urasti. De aceea persoana respectiva este un necunoscut. Casa ar putea insemna stabilitatea sau instabilitatea ta din mai multe puncte de vedere. Faptul ca iti este frica ca sa nu afle Xreader ar putea insemna frica de societatea care te va judeca dupa actiunile tale. Incearca sa gasesti semnificatii lucrurilor din vis si totul se va clarifica cu timpul. 🙂

  16. Pingback: Ioan Usca – Ultimul Mitropolit – 26 « Caius

  17. Pingback: Ultimul Mitropolit – 26 « Ioan Usca

Lasă un răspuns

