Înainte de accept

Înainte de-a vă reda cuvintele prin care personajele reale mi-au dat acceptul să le folosesc numele şi brandul în această carte, trebuie să vă spun câte ceva.

De fapt, trebuie să mulţumesc în mod mai special câtorva persoane.

O să încep cu autoarea Lucia Verona. Aş putea spune că Lucia e un martir în ceea ce mă priveşte, pe lângă faptul că a pierdut o noapte întreagă citind cartea pe care tocmai aţi parcurs-o, a şi încercat, în anumite situaţii, să-mi bage minţile în cap. Problema e că la câteva chestiuţe s-a „bătut” cu Darius Filip, aşa că eu am fost nevoită să nu ţin cont de nici una din păreri şi să fac ca mine. Cel puţin în felul ăsta sunt sigură că am fost imparţială, chiar dacă am greşit. În plus, Lucia mi-a „vândut” şi câteva ponturi scriitoriceşti pe care majoritatea le ţin doar pentru ei. Nu mi-a fost de ajutor doar în privinţa acestei cărţi, care e mai mult un foileton decât un roman, dar şi-a dat cu părerea şi în scrierile mele fantastice. Îmi place să o ascult pentru că ştiu că atunci când îmi dă un sfat, mi-l dă cu toată inima. Şi experienţa îşi spune cuvântul.

Crinei Dunca şi Angelei Cotor le mulţumesc pentru răbdarea pe care o au în ceea ce mă priveşte. Crina chiar dacă e foarte ocupată îşi face mereu timp pentru manuscrisele mele, pe cale de-a fi publicate ori ba. Angela asemenea. Cred că se împlinesc doi ani de când le bat la cap pe fetele astea cu ceea ce scriu, cu ce nu scriu, cu una, cu alta. Mai rar aşa răbdare. Mă rog, Crina e nevoită să mă suporte chiar dacă nu vrea, pentru că e sora mea de suflet. Dar Angela ar putea să mă bage şi pe unde am ieşit, dar mă bucur că nu o face. Ea mă susţine necondiţionat, ceea ce în lumea asta bloggeristică e mare lucru.

Mulţumiri speciale pentru nopţile albe petrecute din vina mea lui Darius Filip. Un sătmărean foarte sec ce mă face să râd cu lacrimi. El şi Lucia au terminat de citit cam la aceeaşi oră din noapte. Apoi am luat cele două manuscrise (cel de la Lucia şi cel de la Darius) şi am început să le comparăm. Sigur că a ieşit o distracţie pe cinste şi în nouăzeci la sută din cazuri am fost tustrei la unison. Unde s-a întâmplat să nu, am decis după capul meu. Dar Darius, trebuie să mărturisesc, a fost bestial.

Lui Andrei Crivăţ trebuie să-i mulţumesc în primul rând pentru că s-a băgat în seamă. Altfel n-aş fi avut posibilitatea să-l cunosc şi să stăm atât de mult de vorbă. În plus, Andrei îmi vinde idei la doi lei. Pe cele care le accept, desigur, le plătesc. Pe celelalte nu. Să zică merci că am fost drăguţă şi nu i-am spus să se împuşte. Mărturisesc că mi-a dat două idei foarte bune, aş spune geniale, dar asta ar însemna să mă denigrez pe mine şi asta nu se face.

Bogdan Hrib, aproape normal, merită mulţumiri înzecite, pentru că s-a chinuit cu mine să-mi explice funcţionarea revolverelor. Dar nu numai asta. Câte a trebuit să audă omul ăsta nu vă mai spun. Mă mir că nu fuge atunci când mă vede. Cu toate că sunt convinsă că încă nu şi-a făcut curaj pentru a o lua la goană. Dar îmi e teamă că va veni şi ziua aia.

Şi, nu în ultimul rând, le mulţumesc tuturor celor ce şi-au dat acceptul pentru a face parte din această carte.

Menţionez că multe personaje reale apar aici doar pentru că îmi sunt foarte dragi şi am vrut să le văd numele în carte sub orice formă. Poate că nu toate personajele au consistenţă, poate că nu joacă un rol important, dar aceşti oameni îmi sunt dragi şi era neapărat nevoie să apară în rândurile pe care le-aţi parcurs. Indiferent că sunt victime sau criminali, ei ştiu că e doar un exerciţiu de imaginaţie, în viaţa reală sunt aceeaşi oameni speciali pe care-i apreciez. Şi dacă la început întreaga acţiune trebuia să se învârtă în jurul Luciei Verona şi a Simonei Ionescu, pe parcurs lucrurile s-au schimbat. S-au schimbat de vreo patru ori până am ajuns la o soluţie cât de cât convenabilă. Pentru mine fiecare personaj e important. Tocmai de aceea nu o să mai scriu cărţi cu personaje reale, pentru că îmi e foarte greu să le pun în situaţii inedite.

 Trebuie să le fie clar tuturor că singura importantă e Lala (hi hi).

Vă mulţumesc din suflet tuturor!

14 comentarii la “Înainte de accept

  1. Aha, de drag ce-ti sunt m-ai casapit. 😉
    Vreo sugestie sau vreo reclamatie n-am, ca Bulangiu n-a vreut sa te tradeze. Halal prieten dom’le. Dar totusi, apreciez

  2. Sibilla, o sa o primesti 😉

    Andrei, tarziu, textul a fost trimis la editura, nu sufera modificari 😀 Te multumesti cu ce ai 😛

    Cella, nu mi-ai zis 😀

  3. Tavi, multumesc la fel!

    M3, am si plans dupa tine, ce vrei mai mult? 😀 Iar Darius nu ma putea trada pentru ca nu se face, da?

    Geocer, e si ala, dar nu-l public pe blog 😛

  4. Asta este una dintre fazele ale pe care le faci tu cateodata la care eu raman fara cuvinte. Sper ca esti mandra de tine.

Lasă un răspuns

