Cred că m-am răzgândit

Atâta timp cât neuronul meu funcţionează democratic, mă pot răzgândi. Cred că nu mai vreau să scriu. Adică cred că îmi voi termina proiectele deja începute, că aşa e frumos, apoi mă voi reprofila. Habar n-am pe ce. Poate devin inginer, în sfârşit. Poate altceva. Azi am o stare de saturaţie dusă la extrem. Şi cred că nu mai vreau să o simt. Trebuie să-mi găsesc altceva de făcut. Asta e clar. Sau, cel puţin, acum îmi e clar.

Aş putea să-mi fac o meserie din dormitul profesionist. Cum sună? Eu zic că bine. Sau din mâncatul profesionist. Nici asta n-ar fi o meserie rea. Sau din cititul profesionist. Apropo? Cam cât ar trebui să cer pentru meseria din urmă? Aş putea chiar să-mi readuc aminte treaba aia cu diode şi conductori. Nu cred că mi-ar fi aşa greu. Nu, nu vreau să fac presă. Mi s-a părut un timp că mi-aş dori, dar aşa cum a spus Lucia aici, nu e democraţie în presă. Aşa că nu mă tentează, merci. Nu ştiu, ideea e că îmi simt capul greu şi plin. Plin cu ce? Habar n-am. Dar nu cu lucruri măreţe. Mai am patru proiecte de dus la sfârşit. Cât să-mi ia? Un an, doi, trei? Dar apoi, clar, trebuie să fac altceva. Poate cumpăr o editură 😀 A, am uitat, am cumpărat-o deja. La naiba!

Poate că mă pregătesc psihologic de pragul de 30 ani. E posibil şi asta. Oricum, azi, clar, sută la sută, nu mai vreau să scriu. Vreau să mă reprofilez. Să vedem pe ce. Mă gândesc. Poate-mi daţi idei. Nu ştiu. Vedeţi şi voi, poate aveţi mai multă imaginaţie ca mine la ora asta.

Las’ să mai scrie şi alţii. Cum ar fi Luciana Grosu. O să vă povestesc zilele astea despre ea, pentru că am aflat multe. Sper să-i găsesc şi cărţile până atunci. Dar să nu uit că am de recitit până vineri „Adam şi Eva”.

Dar dacă tot suntem la nu mai vreau, independent de mine la Gaudeamus s-au vândut în jur de 400 Indicii, iar Lucia a scris în Săptămâna Financiară despre Elfă. Asta aşa, ca să nu ziceţi că nu v-am spus. Mai am cifre, dar îmi e lene să le înşir. Oricum, cel mai bine vândut autor Crime a fost George Arion urmat de Bogdan Hrib. Nu m-am lămurit dacă Bogdan e Crime sau Tritonic, dar nici nu cred că sunt capabilă s-o fac chiar în acest precis moment.

Nici nu cred că sunt atât de obosită încât să nu mai ştiu ce vreau. Dar vreau, vreau să schimb. Vreau altceva. De fapt, ce tot scriu eu? Serios acum. Toată lumea s-a apucat de scris. Eu vreau să fac ceva ce nu face toată lumea. Chiar şi să sar într-un picior ar fi mai interesant în momentul de faţă. Cel puţin aşa simt. Păcat că nu ştiu să desenez, că m-aş fi apucat de pictat. Chiar dacă n-aş putea ajunge la performanţa Mirelei, dar cred că, cel puţin, aş putea să mă relaxez. Cred că am ajuns la saturaţie. Să scriu mumos, să le placă tuturor şi să se bucure toată populaţia. Bleah. Lasă, să nu se mai bucure. Cred că mai bine dorm. Până diseară poate viaţa va deveni roz, cu toate că nu cred. Am sentimentul ăsta de mai bine de o lună, dar îl ţineam bine ascuns să nu se vadă. Acum vi-l dau vouă. Faceţi ce vreţi cu el. Ok?

28 comentarii la “Cred că m-am răzgândit

  1. Ba ai sa scrii! Esti prea inspirata!
    Eu si Enya iti vom ilustra nuvelele, povestirile, Benzile desenate, persoanje sa fie! Si tu ai inspiratie gramada!
    Reprofilare: de la roamane, la… benzi desenate si la cateva personaje de succes in animatie ar fi un pas modern, curajos si pragmatic in sensul bun. Nu e suficient ilustratorul, e nevoie de un creator de persoanje, intriga, chestii care sa tina publicul pe jar.
    Sa nu crezi ca eu pot sa traiesc din arta, e cumplit de greu…trebuie sa ma reprofilez!
    Bafta noua, Oana!

  2. Mirela, o sa ma gandesc la benzile desenate, nu-i o idee proasta. Dar ne trebuie si editura care sa se ocupe. Eu nu stiu nici una in Romania pofilata pe asa ceva.

  3. O facem noi, una a noastra. Oricum, acesta e un deziderat vechi de-al meu: o editura proprie, unde sa public carti ilustrate de mine! Mai vorbim. 😉

  4. Sa fie cumva nevoia de o pauza? Ma trece si pe mine asa un sentiment zilele acestea dar… cred ca se rezolva cu o scurta pauza. Poate ajuta vacanta. Ah, sau proiecte paralele – eu tocmai am mai lansat ceva asa ca… acum am si in ce canaliza entuziasmul 🙂

    Oricum decizia iti apartine – dar da, multora cred ca le-ar parea rau sa nu te mai poata citi (in sensul de noi carti) 🙂

  5. Loredana, pai cred ca alea ce vor fi scoase va vor ajunge pentru toata viata 😆 Cred ca ar trebui sa ma gandesc sa mai trimit ceva si la tine, nu? Nu ma bate, dar nu mi-a stat capul la scris 🙄

  6. Oana, eu spun ca reactia ta e foarte-foarte normala…eu chiar ma miram, cât ai sa mai rezisti?! Aici o lansare, dincolo o întâlnire de club, un târg de carte, iar o lansare, o sustinere de campanie la un ziar, azi la Baia Mare, mâine Satu Mare, apoi Bucurest, Pitesti sau Slobozia, împachetezi bagaj, despachetezi bagaj…ai si sot, si Piti si pesti…Scrii (si nu oricum!), citesti, întretii prietenii…Bine ca a respira este un reflex, pentru ca zau, n-ai mai fi avut timp si de asta! Ca la somn recunosti singura ca ai restante mari-mari!
    De scris n-ai sa te lasi pentru ca-ti exista în sânge. Ar fi si pacat, sa ne lasi pe mâna altora!
    Eu zic ca ai nevoie imediata de un concediu de vis! Dupa câte ai realizat anul acesta, parerea mea e ca meriti din plin!

  7. Dragos, era cu inginerul si cainele 😉

    Carmen, iar concediu? Cate sa mai iau? Nici de alea nu am chef. Cred ca nu mai am chef de mine 😀 Eh, da, sigur nu mai am.

  8. Fuck, trebuie sa-i gasesc ceva de facut ca se ocupa de mine. Fun-ilor va promit ca o bag in sedinta, va scrie din nou, deci… nu disperati. Ma duc la ea …Oaannnnaaaa……… !!!???

  9. măi, nu vezi că şi cînd ‘freci menta’ scrii? 🙄
    eşti ninerată de n-ai pereche!!!
    DORMI! da’vezi ce visezi că te bîntui
    fă-te covrig… că vine frig
    fă-te avion, că n-ai palton(am văzut io, ştii cînd)
    fă-te că rîzi, chiar dacă-i mînz
    fă-te că vei, nu da 2lei… pă… ‘ei 😆
    şi, mai ales, nu te lua (dă)după mine: am citit toate volumele ‘alea’ 5! 🙄 😆
    merci! bun om

  10. Din toate prostiile pe care le-ai scris, singura de luat în seamă e aia cu dormitul profesionist. Asta da idee!
    Aia cu cititul profesionist s-a inventat deja. Cei care-l practică se numesc critici literari 😀
    Oricum, nu încerca să scrii în aşa fel încît să placi la toată populaţia. E imposibil, deci inutil.

  11. Lucia, scuza-ma ca rad, cata sinceritate 😆 Mno, nu incercam sa plac tuturor, oricum mai intai trebuie sa-mi placa ei mie 😀 Dar de dormit, dupa cum vezi, tot nu pot. Asa ca… ce-mi ramane? 😛

  12. Sunt socat!! Cum sa te opresti din scris cand scrii mai bine decat orice alt autor roman?!! Parerea mea, deci nu ma dati in judecata! Si in plus eu ma gandesc incontinuu la acea carte cu vampiri… si la Regine… Si la multe alte carti pe care SPER DIN SUFLET ca le vei scrie si vor sta (sper eu semnate) pe rafturile bibliotecii mele. A, nu sunt paranormal, pur si simplu ma gandesc la alte… sa zicem 10 carti in care sa ma pot pierde, asa cum am facut cu Reginele…
    Deci, pls, nu parasi scena. Ai prea mult talent…

  13. Iaca, societatea noastra comerciala face subit angajari. Se cauta, culmea o persoana care sa se plieze pe indiciile anatomice amintite in ziar (ma rog, indicatori sunt aia, da trecem cu vederea 😉 ) Iti pun o pila?

  14. Magykhurin, pentru afirmatiile tale, de-a dreptul scandaloase, sigur vei fi dat in judecata 😆 Te asigur. Cartea cu vampiri se va scrie si proiectele se vor termina. In functie de multe lucruri voi vedea pe mai departe. Pana atunci trebuie sa mai fac si altceva, altfel mor de… nu stiu, dar mor 😀

    M3, de acord, dar n-am tocmai indiciile alea 😀

  15. Daca tot nu ti-au trecut prostiile alea din cap, cu aratatul cartonasului rosu de una singura, iti recomand sa te faci impresar, sau agent, sau descoperitor de talente, nu stiu exact cum le spuneti voi… Poate gasesti o musca sau doua fara cap, asa cum sunt eu, si faci din noi niste best-selleri mondiali! Sa stii ca au facut unii averi din asa ceva, mai-mai decat scriitorii insisi…

Lasă un răspuns

