2012 – The Movie

Cu toate că acum citesc şi interpretarea autoarei Sylvie Simon, al meu soţ a dorit în mod deosebit să vedem acest film. După ce am citit numai recenzii naşpa, mi-a cam pierit cheful de privit, dar mă rog, atâta timp cât nu m-am deplasat la cinema mi-a fost indiferent. Aşa că m-am uitat şi am luat aminte.

Vă spun de la început că merge pe varianta potopului. Chinezii construiesc arce imense – doar pentru aia cu miliarde, aşa că nu vă bucuraţi – în timp ce bietul negru mititel trebuie să dea alarma: Vine Apocalipsaaaaaaaaa!

No, vă spun ce mi-a plăcut:

Efecte speciale demenţiale. Bestiale. Foarte mişto prăbuşirile şi exploziile şi toate cele.

Charlie, unul din personaje, demenţial de dement 😀 A fost singurul care m-a impresionat întru câtva.

Câinele a fost salvat. Viva!

Ăăă, chinezii sunt simpatici. Şi aici am terminat.

Ce nu mi-a plăcut? Păi e de la sine înţeles. Fals. Adică: Preşedintele USA, adică Obama cred, a rămas, vezi Doamne, alături de popor, în loc să fugă ca disperatul la arcă. – Mă întreb dacă aşa ar face şi al nostru, dar cum nu murim până în 2012 cred că vom avea posibilitatea să aflăm. Sau nu. – Premierul italian, de asemenea, rămâne cu poporul şi cu Papa. Aşa, ce exemplu de oameni buni. Mi-a crescut inima de bucurie, preţuire şi fericire.

Un mini-avion care trece prin foc şi pulbere şi nu păţeşte nimic. Dar nimic. Un avion rusesc, mare, cu multe maşini de lux la bord, care păţeşte destule, dar nu suficiente pentru a-şi ucide pasagerii. Evident, trădări. Adică io am bilet, io plec, tu, sărăntocule, mori dă-te dracu’! Frumos, aşa impresie proastă au regizorii despre omenire? Nţ, nţ.

Mă rog, ca în orice thriller de calitate ăia răi o păţesc, ăia buni o păţesc pentru că au preferat să fie aşa, iar ăia extrem de buni ce au luptat până la final, desigur, scapă. Rusul moare, ca să se ştie de la început. Pentru că era extrem de bogat şi pentru că nu şi-a finanţat amanta în această călătorie. Dar un lucru bun tot face, îşi salvează fii sacrificându-se. Impresionant. Şi, normal, omul care a descoperit totul, cu cinci minute înainte de impact ţine neapărat ca arca sa, adică aia a SUA să-i salveze şi pe aia a căror arcă s-a stricat. Şi uite aşa ajungem la bunătate exagerată şi milă nemaiîntâlnită. Viva again! Ideea personajului era că nu poţi începe o nouă viaţă făcând o faptă rea. Faci pariu?

Bun, apele se retrag şi toată lumea e fericită.

Şi cea mai bună chestie a fost următoarea: Domnul din imagine cu fetiţa, da? O vedeţi? Ei bine, la şapte ani fetiţa încă mai folosea pampers, că încă făcea pe ea, normal. După ce totul se calmează şi când oamenii ies la aer după vreo lună, ei bine, fetiţa îşi anunţă tatăl că nu mai face pe ea. ŞI ÎI TREBUIA O APOCALIPSĂ PENTRU ASTA? JESUS!

Şi cu asta basta. Dar, da, ca thriller pur şi simplu e mişto. Ca sfârşit al lumii… îndoielnic.

  

Preşedintele USA, Fiică-sa şi nenea rău

  

Familia asta trebuie salvată. Musai.

 Nenea personaj principal, bun pana la lacrimi

 O, Yeah!

 

Fetiţa cu probleme 😉

 

19 comentarii la “2012 – The Movie

  1. Nu construiau neaparat pentru aia cu miliarde, doar ca aia aveai… miliarde ca sa finanteze proiectul si probabil era de la sine inteles ca au si ei cate un bilet, zece. S-a spus pe-acolo pe la un moment dat ca in principiu sunt salvati cele mai stralucite minti, savanti bla bla bla. Foarte faina a fost faza cu transportatea animalelor mari cu elicopterele, chiar apocaliptica intr-un fel.
    Un alt film pe aceeasi idee dar mult mai interesant, mi s-a parut mie, este Knowing, cu Nicolas Cage. Initial pare plictisitor, dar spre sfarsit se lamureste ideea de Adam si Eva, ghinion daca esti adult pentru ca nu vei fi salvat si alea. Merita vazut

  2. Da, filmul a fost interesant numai pt efectele speciale, ca in rest is de acord: povestea a fost trasa de par rau de tot!! Bosorogu ala rusnac a fost amuzant. 😀

  3. Ioana, ca sa platesti un miliard pe loc, mi s-a parut ca ar fi totusi pentru bogatani. Bine, au fost salvati si cativa savanti, dar ai vazut cand aia de pe arca 6 se imbarcau si s-a mirat tot negrul de „mintile luminate”? Aia erau numai bogatani 😛 Nici aia de-au lucrat la arce, bietii, de n-ar fi fost negrul nu ar fi fost salvati.

    Shauki, ala a fost intruchiparea tuturor lucrurilor 😀

    Trexel, pai tocmai de aia am scris, ca atunci cand ma impresioneaza nu va spun si voua. Sunt prea egoista pentru asta.

  4. Una peste alta un film slab, dar cu efecte speciale bune (ce nu poti face cu un computer in ziua de azi?!).
    PS
    Preferatele mele in materie de filme „catastrofice” (nu catastrofale) raman Deep Impact si Armaghedonnul cu Bruce Willis.

  5. l-am vazut si eu, tot ieri. categoric, cel mai mult mi-a placut de charlie, conspirationistu’ din yellowstone. e genul de personaj pe care l-as urmari un film intreg fara sa ma plictisesc. ala face toti bani, laolalta desigur cu efectele speciale; da’ pina si alea devenisera la un moment dat hilare; cred ca mi-am facut portia de blow-up-uri pe anul asta si anul viitor. altminteri, din punct de vedere stiintific scenariul suge big time. si ma lipseam fara regrete de happy end-ul tipic american. nene, o fi roland emmerich neamtz, da’ are talentu’ de-a gindi foaaaarte americaneste.
    anyway, la capitolul catastrofe, votez cu „the day after”. un film apocaliptic mai scary n-am vazut.

  6. Horia, suntem si noi de acord pana la un punct. Dar eu filme scary n-am mai vazut de cand aveam 6 ani. Asa ca no! Altu’

    Crina, n-am cum, dvd 😛 Poate prin posta. 😀

  7. incearca „The Day After”. pentru mine a fost, la vremea vizionarii, o experienta definitorie. sigur, chestia asta se intimpla in 1985 sau 1986, la o virsta la care eram mai impresionabil.

  8. Horia, l-am vazut. Nu ma impresioneaza, e la fel ca la King, cartile cu tenta psihologica beton, dar cand aud ca e regele horror-ului, ha, sigur, si cand ne speriem? 😆

Lasă un răspuns

