Ba se poate şi corect

Şi circula corect. Că îi aud pe unii de spun că în vremi grele, cum ar fi cele „înzăpezite” se fac şi greşeli în trafic şi că nici nu s-ar putea altfel. Ba se poate. O fi Piteştiul ăla cu cei mai mulţi şoferi pe pile, dar eu văzui că se poate.

Se poate chiar de la a da zăpada din drum, până la a se circula corect, dar înghesuit. Acum na, mă aşteptam la înghesuială. Pe ploaie şi pe zăpadă toată lumea îşi scoate maşina, nici o noutate. Am mers eu cu a doua prin oraş, dar m-am simţit în siguranţă. Ba chiar şoferii au dovedit că pot fi şi buni atunci când ţin covrigul în mână. Am văzut ceva mai multă toleranţă azi.

Pe A1 se circulă bine, chiar foarte bine. Acum depinde şi cât de bine vă descurcaţi cu vizibilitatea. Dar au ieşit plugurile pe A1 şi e ok. Dar acum să trecem la câmpuri. După A1 am făcut undeva la dreapta pentru a ajunge la bunica mea. Ce? Credeţi că prin sate sau pe drumul ăla din mijlocul câmpului s-a deranjat cineva să dea zăpada? Nooooo!!! Never. Drumul cel mai rău le aparţine ălora de la Drumurile Naţionale, adică nici o treabă cu primarii. Nu că primarii din sate s-ar fi înghesuit să dea zăpada din drum. În nici un caz. Dar dacă prin sate se mai merge cum se mai merge, pentru că au tot trecut maşini şi au făcut pârtie, pe drumul ăla din mijlocul câmpului rugaţi-vă să vă intre în a întâia. Şi repetaţi după mine: „Dacă derapez nu pun frână şi nu trag brusc de volan”. E singura chestie care vă mai scapă într-un moment naşpa. Şi totuşi, pe drumul de care v-am vorbit, s-a întâmplat şi ceva bun, gropile au fost acoperite de zăpadă şi au îngheţat. Aşa că ai impresia că mergi decent. Dar e doar impresia.

În fine, maşina mea a urlat ca toţi dracii pe drumul ăla şi punea singură frână. Nu m-a lăsat să depăşesc 30 la oră. Lucru pentru care o apreciez, altfel, probabil, chiar şi la ora asta aş fi zăcut prin vreun şant. No, mi-am luat porţia de sperietură pe ziua de azi. Problema e că eu tot sunt nevoită să bat drumul ăla. Aşa că mai repetăm o dată: „Dacă derapez nu pun frână şi nu trag brusc de volan”. Calm.

O, da, maşina mea e echipată de iarnă. Dar credeţi că zăpezii îi pasă? Nu îi pasă. Iar când apuci în câmp, poti să ai cele mai ale dracu’ roţi, tot un drac. Credeţi-mă! Şi cu toate astea se poate şi corect.

21 comentarii la “Ba se poate şi corect

  1. Duminica am fost la parintii mei la tara. Pe drumul national (DN7) n-aveai treaba, dar de cum a trebuit sa-l parasesc am simtit ca masina incepe sa danseze. Desi aveam anvelope de iarna, zapada nu prea avea glume cu ele, dupa cum spui si tu.
    Si nu ninsese decat asa, la vrajeala.
    Cel mai greu moment a fost atunci cand un prost de catel mi-a sarit in fata. Instinctiv, am franat. Am simtit ca plec ca o sanie, asa ca am luat urgent piciorul de pe frana si am bagat intr-a-ntaia. Nu s-a intamplat nimic rau. Catelusul prost a traversat in fuga, iar eu mi-am continuat drumul injurandu-l.

  2. Io cred că maşina ta e un prototip ultrasecret care va sparge piaţa în curând. Dacă ar merge cu apă ar fi perfectă.De ar face şi cafele, ceaiuri şi nişte bere ar fi ultraperfectă… 🙂
    De ce nu-ţi iei un monster truck? Cu ăla sigur nu ai probleme nicăieri… 🙂

  3. Horia, doar daca vii tu sa mi le pui 😀

    Geocer, din pacate pe drumurile de tara e dezastru adevarat. Bine ca n-ai omorat catelul ca nu te iertam in veci.

  4. Darius, ba da, dar numai vara 😀

    Adrian, nu-mi plac masinilea alea exagerat de mari, dar ai dreptate, am cea mai desteapta masina din lume. Dar am mai avut si un Opel care facea tot asa. Deci……

  5. Pingback: Tenebre – 27 « Ioan Usca

  6. Canguru’, mie mi se pare ca va plangeti cam mult. Se circula destul de bine. Sa vezi cum e in Bucuresti. Acolo da durere, aici e cat de cat civilizat. Ca e aglomerat, asta e alta poveste si am mai spus-o, cand ploua sau ninge toata lumea isi scoate masina. De parca autobuzul nu mai merge. Dar asta tine de altceva.

  7. Oana, dacă uitaşi limba ardelenească/bănăţeană/moroşană, o dau pe olteneşte, că e mai aproape de tine. Păi aia spusei şi eu vere, că să circulă foarte bine, nu mă plânsei deloc, să-mi moară mie! Nu mă lua cu d’ăştia, că nu ştiu ce zâsăi…

Lasă un răspuns

