Nu, ăsta chiar că-i ultimul :P Sau nu?!

Da, am zis că nu mai revin. Dar deh, când mă pot ţine eu de cuvânt mai mult de două minute? Poate în 2010. Dar nu vă mai urez, aveţi urarea mea mai jos.

V-am spus că urăsc Poşta – sigur, domnul Patapievici se va gândi la sex – vorbesc despre Oficiul Poştal. Azi am primit antologia „Alte Ţărmuri”, păi ce credeţi? M-am dus la Poştă şi trei oameni s-au chinuit juma de oră să găsească coletul. Pentru că nu era nici la S, nici la M, ci la O. Deci viva! Norocul lor că îmi e foarte rău, lucru care mă face a fi şi foarte docilă. Şi tot norocul lor că au avut un scaun pe care să mă aşez pentru a nu leşina. Dar imediat ce îmi revin mi-am propus să le explic cum e cu logica. Apoi am mers la cafea. – Ştiu, fiind pe moarte parcă ar fi trebuit să mă duc acasă în pat, dar teamă îmi e că şi acolo la fel m-aş fi simţit – Şi cum Xreder şi-a luat laptopul în braţe am apucat să citesc şi eu primele două poveşti din antologie. Şi acum vin cu explicaţia.

Cu toate că viaţa asta m-a învăţat că cititul se face cu pixul în mâna, nu pentru propria plăcere, ci pentru a găsi greşeli, exprimări naşpa şi pentru a lua autorul de beregată, îmi pare rău, n-am avut pix la mine. Mai mult, eu când citesc şi vizualizez ceea ce scrie omul ăla acolo. Abia când oi avea în mână o carte pe care nu o voi putea vizualiza voi spune că e praf. Ştiu, oamenii citesc pentru că trebuie, e trendy, la modă, şi trebuie bifat acolo că a citit şi aia. Da, mai ştiu şi că sunt superficială. Adică cum mama dracu’ oi fi ajuns eu să-l citesc pe Cervantes, proastă aşa cum sunt. Şi mai e mişto şi faza cu dacă-l citeai pe cutare… Frate, de unde dracu’ tot ştiţi voi ce am citit eu? Că pe clasici stau şi vă dau lecţii. Sau trebuie să-mi cer scuze că-mi plac şi cărţile comerciale? Că îmi plac şi alea YA (aşa se scrie?). Cred că trebuie să-mi cer scuze şi că EU, de la MINE PUTERE, am decis să scriu cărţi pentru adolescenţi. Îmi cer acum. Îmi cer acum scuze şi pentru că primele două poveşti din cartea asta mi-au plăcut. Şi că nu am stat să le găsesc greşelile. Ooo, şi nu vă daţi cu pumnii în faţă, pentru că n-am nici un interes faţă de SRSFF, că nici pe Horia Ursu nu-l iubesc, şi nici el pe mine, dar cred că atunci când îmi place ceva pot spune că e aşa.

Nici pe cei mai mulţi din autori nu îi cunosc, cel puţin eu de Genescu n-am auzit în viaţa mea. Da, aş putea să îmi plătesc multe poliţe acum cu tot ce s-a întâmplat. Dar i-am promis lui Feri că voi fi corectă, chiar dacă, la drept vorbind, nu aş vrea să fiu 😀 Şi nu, poliţele nu mi le voi plăti luând în râs o carte fără nici o vină. Pentru că mi se pare josnic. Mi le voi plăti personal, staţi fără griji, nu mor lăsând datorii în urmă 😉

No, ideea e că primele două poveşti nu mi s-au părut nici proaste, nici la nelocul lor, nici rasiste. Dar, cum spuneam, eu sunt superficială, proastă şi cam necitită. Asta-i viaţa. Şi da, voi reveni la anul cu o recenzie cum se cuvine. Asta dacă nu termin cartea până mâine, ceea ce n-ar fi chiar imposibil.

Dar, chiar de o voi termina până mâine, tot la anul o s-o vedeţi, pentru că am scris deja ultimul post pe 2009. Dar mă pot răzgândi, nu? 😀

34 comentarii la “Nu, ăsta chiar că-i ultimul :P Sau nu?!

  1. Cu toate că viaţa asta m-a învăţat că cititul se face cu pixul în mâna, nu pentru propria plăcere, ci pentru a găsi greşeli, exprimări naşpa şi pentru a lua autorul de beregată

    Ştii, unii se vor a fi actori, şi adoptă o teatralitate ostentativă pe stradă. Alţii vor să mimeze statutul social şi bogăţia. Alţii fac pe culţii. Etc.

    Partea pe care nu o înţeleg: de ce ar invidia atâţia munca unui corector?

  2. Coincidenta!Si eu am fost la posta sa ridic un colet.Nu era cu carti .Mai practic;o cratita de inox cu inca una gaurita si un capac,toate pentru fiert la aburi.Plus niste retete,plus o cutie.Toate pe gratiiis!De la o firma de PUB.Exact ca la voi la Pitesti, coada e coada , nene!Si culmea unii mai si trimit colete pe 30 decembrie.Daca coletul meu a facut din Bucuresti in Bucuresti 2 saptamani….traiasca Posta Romana!Te inteleg privind criticile care te-au atins ,dar eu cred si stiu ca exista termenul ,in marketing, de CLIENT,vreau sa spun ca tu scrii pentru un anumit segment de cititori si celelalte segmente de cititori(mai bine zis „unii” )te iau la „misto”.Daca era dupa ei (criticii vehementi) nu ar fi aparut „Alice’s adventures in Wonderland” in 1865 -vezi ce veche este?
    Sarbatori fericite!
    Liniste si muzica!

  3. Lorena, cred ca ideea e sa arati cat de prost e atat corectorul cat si autorul. In Romania e musai sa pui accent pe chestia asta, cel putin asa mi s-a parut mie.

  4. Vasile, nu criticile m-au atins, ca 99/% din cei care au vorbit, au facut-o doar sa se bage in seama, necitind nici macar un rand. Dar cu aceasta precisa ocazie nu mai conteaza, cu toate ca unul din autori si-a dat cu parerea in necunostinta de cauza, doar pentru ca cineva si-a exprimat parerea subiectiva, i-a convenit parerea aceluia fara a-si da interesul, asta m-a deranjat. Acum nici asta nu ma mai deranjeaza, isi pot da cu parerea cum vor ei 😀 Nu e problema mea.
    Si da, si in Pitesti oamenii trimeteau colete, de parca nu mai puteau astepta cate zile.
    La multi ani si tie si tot ce iti doresti!

  5. păi da, clişeul ăsta e.

    dar eu mă refeream la altceva. De obicei indivizii mimează chestii pe care şi le-ar dori: bogăţia, trendinessul, degajarea, experienţa etc. De ce mimează atâţia, cu un pix în mână, statutul de corector?

  6. Nu ma dezamagiii! You are my Alice!
    Asculta „Anna Vissi-Everything „-cand te simti mai rau sau cand soarele nu rasare.

  7. Lorena, aaaa, sunt blonda 😀 nu-ti fa griji. Cred ca asa se simt si ei importanti, altfel nu imi explic, dar e posibil ca, pana la urma, sa ne dea si noua cineva o explicatie. La naiba’, altfel murim proaste, in cazul meu si blonda 😛 ceea ce e acelasi lucru.

    Vasile, de acord, pot fi si Alice 😀 Merci!

  8. Cum zice maestrul Tudor Gheorghe:
    Si din dorul calator
    A ramas doar dorul dor
    Numai lacrima si zbor
    Dorul!!
    U n An Nou fericit!

  9. Draga mea bunică, moartă demult- Dumnezeu s-o ierte- ţi-ar fi explicat urgent că pentru a citi nu de pix ai nevoie ci de ochelari pe nas. 🙂 Dar tu fă cum îţi vine!
    Dacă vrei poţi fi şi răutăcioasă şi să faci în acelaşi timp şi critică corectă. Altfel spus cauţi tot ce-i minus, scoţi în evidenţă, detaliezi şi nu pomeneşti nimic despre eventualele plusuri. Corect va fi, chiar dacă nu va fi complet.
    Eu aş fi însă fericit dacă ţi-ai spune părerea despre texte exact aşa cum ţi se par ele, fără să ţii cont de nici un fel de simpatii sau antipatii personale faţă de autori.

  10. total off-topic, desigur, cita vreme singura legatura pe care o am cu antologia asta e ca abia am primit-o si eu, prin amabilitatea lui kvala, si ca probabil asta va fi si lectura mea de tranzit in 2010: oana, nu te-oi iubi eu (si nici tu pe mine, of course), da’ asta nu ma impiedica sa-ti urez de toate cele bune, si tie si lui sorin, pentru anu’ ce vine. si sanatate, si carti bune, si cititori entuziasti, si soare pe strada si in suflet. 🙂

  11. @ Vasile & Oana
    M-am ars o data cu Posta, asa ca zilele trecute am trimis „dincolo” un pachet cu DHL. Frate, am dat 3 milioane, dar l-am pus la ora 14 şi doua zi, la 9 dimineaţa, era la destinatar in Germania!
    Si-un indemn comunist pentru anu’ ’10: „Citiţi, citiţi şi iar citiţi”!

  12. iubeste, iarta, închide ochii si imagineaza-ti ca esti acolo unde vrei, priveste o floare, cumpara-ti ceva ce-ti doresti de mult, spera ca ceea ce-ti doresti se va împlini, ajuta-i pe altii, respira profund, fa-ti un cadou, zâmbeste, relaxeaza-te, ajuta un batrân, accepta un compliment, asculta-ti prietenii, reia un proiect abandonat, fii întelegator cu tine si cu ceilalti, uita-te la albumul cu fotografii, picteaza un tablou, asculta tacerea, aminteste-ti întotdeauna ca nu esti singur, spune-le celor dragi cât de mult îi iubesti, imagineaza-ti ca azi nu ai nici o grija, joaca-te cu un copil, citeste o carte buna, alege-ti o stea de pe cer, fii copil înca o data, suna-ti prietenii cu care nu ai vorbit de mult, da-ti voie sa gresesti, lasa-i pe altii sa te ajute, renunta la ce nu-ti place, îndeplineste-ti promisiunile, iubeste, iarta…LA MULTI ANI OANA!

  13. Feri, cu ochelarii citesc, si cu entuziasm chiar, am ajuns la George Lazar, urmeaza a ta 😀

    Horia, un an nou fericit asa cum ti l-ai dori, indiferent cat de mult ma enervezi tot nu ma faci sa te impusc, inca 😀

  14. Canguru’, macar unul a reusit 😀

    Vania, la multi ani si an imbelsugat!

    Carmen, eu vreau sa ajung in iad 😀 Sa ai un an nou asa cum ti l-ai dorit!

  15. Sănătate, linişte sufletească, bucurii şi împliniri de suflet alături de toţi cei dragi, un Nou An în care să auzim şi de Bine..
    La Mulţi Ani!
    Fuego – adună-i, Doamne, adună, pe cei cu inima bună :

    Sibilla

  16. No bine majestatea voastră elfă, eu , un umil cititor al tău din îndepărtatul nord vest, îţi urez un an nou fericit, cu multe bucurii şi realizări de tot felul, multă, f. multă sănătate şi să ne vedem cu bine şi la anu…)(

  17. Pingback: Colecţionara de coşmaruri – 10 « Ioan Usca

  18. sunt primuuuuuuu’ comentator pe noul an, şi în această calitate, aş vrea să spun că mă bucur de pactul de nonagresiune pe care l-aţi semnat cu HNU. nu de alta, dar mie îmi sunteţi dragi amândoi, şi îmi pare rău să văd oameni pe care îi respect, şi care în fond vor acelaşi lucru – SF de calitate în România! – ciondănindu-se.
    un an nou fericit! şi urmează o urare un pic abstractă: în 2010, să ne ajute Dumnezeu să vedem mai limpede pădurea şi să nu ne împiedicăm de copaci. 😀

  19. Lorenaaaa, la multi, multi ani! 😀 Nu o sa ne ucidem inca intre noi 😛 Eu cu H, desigur.

    Crina, la multi aniiiiiiiiiiiiiiiii, am dormit pana la 17, e mult? 😀

Lasă un răspuns

