De la liceu la liceu

Da, s-a dus deja vorba în târg că aş mai avea nevoie să mai trec puţin pe la liceu. Că nu degeaba mă târăşte Bogdan după el. O fi zicând omul că mai am şi eu ceva de învăţat. Şi mai am, la drept vorbind.

Ieri am dispărut fără să spun. Pentru că am fost la Şcoala Centrală din Bucureşti. Un liceu de filologie. Nu, nu numai de fete aşa cum fusesem anunţată, dar în marea lor majoritate da. Însă au fost şi băieţi la „dezbatere”.

Uff, la naiba, nu-mi place ceea ce vă voi spune. La Mihai Eminescu chiar dacă puştii nu citeau prea mult, au ştiut să comunice. Să pună întrebări, măcar să se prefacă curioşi. Au spus glume. Ce mai, atmosfera a fost destinsă.

La Şcoala Centrală, dintr-un amfiteatru, trei fete şi un băiat au fost cu adevărat interesaţi. Pe restul am fi putut la fel de bine să-i lăsăm să plece. Ba două dintre fete m-au ţinut chiar şi în pauză şi am făcut schimb de mailuri.

Citesc, scriu, dar nu pot comunica.. explicaţia ne-a dat-o o profesoară: „Ei sunt obişnuiţi să stea să asculte”. Mda, s-a observat. Dacă lui Bogdan nu i-a ieşit, eu nici măcar n-am mai încercat şi aşa îmi era mult prea somn. Fie ce o fi. Vor bine, nu la fel. Nu poţi obliga pe nimeni să te asculte.

Ei, oricum, n-a fost chiar atât de jos, dar de la un liceu de filologie mă aşteptam să fim puşi la zid, întrebaţi, încurcaţi… Nu s-a întâmplat.

Dar văzând Bogdan că nu sunt destul de agitată a zis că mă rezolvă el. Aşa că, mergând spre o doamnă să semnăm un contract, pe o străduţă unde nici să respiri nu mai aveai loc, îl aud pe Bogdan: „N-am unde parca, treci la volan”. Şi omul lasă maşina în mijlocul drumului, iar eu… da, normal, am trecut la volan. Singura apreciere a acestui fapt e maşina în sine care merge super mişto. Nici nu mă aşteptam. Faptul că am dat vreo şapte ture de sens giratoriu n-a fost chiar ceea ce mi-am dorit de la viaţă. Pentru că, fireşte, nici eu n-am găsit loc de parcare. Cel putin cafeaua a fost bună şi localul foarte intim şi drăguţ.

Aşa am aflat şi veştile bune. Dar nu vi le spun. În primul rând că n-am chef şi în al doilea rând pentru că trebuie să văd cu ochii mei.

 

Acum, în lipsă de altceva, voi dansa. Da, da, ar trebui să o faceţi şi voi. Mai alungă din energiile negative şi tensiunile aiurea.

17 comentarii la “De la liceu la liceu

  1. Exact acelasi lucru l-am patit si eu. Da exact! Domnele de la Lufthansa, citeau de zor hartiile ce li le dadeam, scriau de zor de sareau tastele tastaturii, dar nu puteau comunica. Ba chiar nici intrebate nu se puteau exprima. Da macar tu n-ai stat sechestrata neste zile in liceu…

  2. Da, copiii nu interactioneaza, nu pun intrebari si nu se implica in discutie chiar daca ii intereseaza ce se spune. Asta am vazut si eu cand am mers prin scoli si licee cu cartea.
    Motivele sunt mai multe:
    1. „Sunt obisnuiti sa asculte”, adica sunt „indoctrinati” si nici nu-si dau seama ca ar avea si ei dreptul la cuvant.Nu raspund oricum neintrebati.
    2. Se tem sa fie ridicoli si nu vor ca ceilalti colegi sa rada de ei
    3. Sunt intimidati de personalitatea care le vorbeste;oricat de mult ar incerca aceea personalitate sa le vorbeasca pe limba lor, ei tot se simt cumva „inferiori”.
    4.Scoala nu le place si prin urmare orice eveniment care se intampla in cadrul scolii trebuie respins printr-o atitudine blazata si/sau dezinteresata
    5. Ar vrea sa imparta lucruri personale, dar se jeneaza s-o faca, de aceea ar scrie intr-adevar pe email daca ar fi invitati s-o faca
    6. Nu au imaginatia dezvoltata si/sau nu au pareri proprii
    7. Au probleme serioase , chiar si la varsta lor, care ii impiedica sa se concentreze pe un eveniment cultural (notele,parintii, relatiile cu colegii , viata lor personala)

  3. @scrisoarefărălitere: Sund de acord cu aproape toate; nu cred însă că evenimentele culturale trebuie tratate în subordinea celor menționate de tine, ci din contră, ar trebui să fie mai importante. Am trăit însă pe pielea mea celelalte motive spuse de tine, deși întâmplarea a fost în afara școlii și, crede-mă, nu duc lipsă de imaginație.

Lasă un răspuns

