Să lămurim treaba cu romanele poliţiste

Citind în urmă pe facebook am înţeles că s-a făcut o confuzie când Vlad a afirmat că există concurenţă. Eu m-am gândit la concurenţa celor publicaţi deja, în nici un caz la concurenţa celor care participă la concurs.

Repet şi aici. Lucia Verona nu s-a gândit nici o clipă să participe la concurs şi nimeni de la Crimescene sau Tritonic nu s-ar fi gândit să o îndemne la aşa ceva. Să fim puţin serioşi. Lucia e un autor consacrat. Ideea e că i s-a cerut un roman poliţist în urmă cu un an şi ceva. Cum timpul ei liber nu a prea fost abia acum l-a terminat. Eu am avut fericirea de-a fi printre primii care-l citesc. Lucia nu concurează cu nimeni. Nu e în concurs. Ea va fi oricum publicată, dacă nu de noi, atunci de alţii. Cam de cine vrea ea. Lăudam romanul şi punct.

Înainte de-a trage concluzii prosteşti ar fi mai bine să întrebaţi cu subiect şi predicat: „X participă la concurs?”, ca să vi se poată da un răspuns. Dar în stilul nostru românesc întâi sărim în sus apoi ascultăm explicaţiile.

Repet: ACEST ROMAN E ÎN AFARA CONCURSULUI, împrejurările au fost de aşa natură încât să fie un roman poliţist. Nimic altceva.

S-a creat o confuzie. V-aş fi recunoscătoare dacă pe viitor, înainte să presupuneţi ce-i mai rău aţi întreba direct. Uneori sunt obosită sau bolnavă şi nu am starea necesară de-a-mi da seama când se crează o confuzie. Dacă vi se pare inumană treaba asta nu e problema mea. Cred că sunt om şi am dreptul să nu mă prind întotdeauna când se întâmplă ceva. Nici gândurile nu ştiu să le ghicesc.

Dacă e nevoie mai explic, numai să îmi spuneţi pentru că nu pot să presupun eu dacă mai e sau nu nevoie.

 

9 comentarii la “Să lămurim treaba cu romanele poliţiste

  1. Declar pe proprie răspundere că romanul pe care l-a citit Oana nu este scris pentru concurs. Cînd l-am început, nici nu apăruse ideea de concurs. Aşa că încetaţi cu ce-a zis Oana să încetaţi şi vedeţi-vă de scris! 😀

  2. Pingback: Pisica nu e caine « Vlady8

  3. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Vedi Veneția! ( II)

Lasă un răspuns

