Ţară de căcat, oameni asemenea

Evident că în fiecare zi se ridică un grup care se crede mai presus de orice şi oricine. Şi, evident, se întreabă de ce a ieşit Băsescu preşedinte. Să zicem că din cauza „intelectualilor” care l-au susţinut. Evident că în fiecare zi îmi dau seama, vorba colegului meu – şi nu-i dau numele – că n-are sens să mai scriu pentru ţara asta. Îmi e o scârbă teribilă. Atât de scârbă că-mi vine să-i dau foc.

Lumea asta nu pricepe nimic. Nici nu vrea. Tot ce pot ei face e să fie acizi că e la modă. Păi să fie. Din partea mea n-au decât. Să fie acizi cât or vrea. Eu public în Anglia, zău că n-am nevoie de reclamă în România. Vi s-a părut vouă că aş avea?

Să le spun, totuşi, prietenilor mei, că până în 2013 vor avea surpriza să vadă câteva din cărţile noastre şi în alte ţări. Nu spun care, toate la timpul lor. Şi să vă mai explic ceva: dacă aş crede că meritaţi măcar o ceapă degerată v-aş da-o, dar nu cred, aşa că drum bun şi cale bătută. Voi rămâneţi aici şi certaţi-vă pe cine e mai bun. Şi încercaţi, într-un moment al vieţii voastre să vindeţi şi voi 9000 exemplare dintr-o carte în Românica. Şi dacă vă iese mai stăm puţin de vorbă. Dacă nu vă iese nu prea avem ce mai discuta. Nu de alta, dar i-ar facem discuţii de dragul discuţiilor. Voi iar vindeţi vreo sută de exemplare că deh, vă ştiu şi pe voi o sută de oameni, iar eu iar vând vreo 9000 în timp ce mă amuz cu voi.

Dar dacă vă place să ne luăm la harţă, nu ne luăm. Nu de alta, dar n-am nici timp, nici chef de „intelectuali”. Cum ziceam mai stăm de vorbă când o să şi vindeţi că la datul din gură toţi stăm bine. Sau la datul din taste, că dacă e să purtăm o discuţie face-to-face vă înmuiaţi, n-aţi fi nici primii, nici ultimii care au încercat şi s-au bâlbâit. Aşa că, dragii mei, certaţi-vă, făceţi-vă sânge rău, poate şi o apoplexie mică. Cred că de acum câţiva ani aţi cam uitat că nu aveţi cu cine. Voi luaţi-o de la capăt, dar de unii singuri că eu nu mai am timp de voi, sorry. Sper să nu vă deranjeze prea tare lucrul ăsta.

19 comentarii la “Ţară de căcat, oameni asemenea

  1. Important este ca noi vom avea timp de tine. Si de revoltele tale. Si de cuvintele tale frumoase. Important este ca noi iubim cum scrii. Si daca nu ai vinde 9000 de exemplare. Oana, pentru unii contezi tu, nu exemplarele vandute, iar asta, pentru ca fara tine, nu ar fi nici ele, iar noi am fi si mai saraci, decat cu duhul. Sper sa treaca supararea asta si sa ne zambesti de oriunde te-ai afla.

  2. înţeleg să îţi sară ţandară pe nişte oameni. înţeleg că eşti mult deasupra celor care te invidiază, că de aia te invidiază, că eşti deasupra lor. dar ţara? ţara, săraca de ea, ce rău ţi-a făcut? eu asta nu înţeleg. în rest, totul e clar.

  3. Hey 🙂 Coincidenta face ca in jurul zilei de 3, adica ier,i sa fi citit primele randuri ale unei carti scrise de tine. Ar trebui sa imi fie rusine, dar am o scuza: am avut o perioada de cativa ani cand nu am mai citit romane ci doar carti de specialitate. Din lipsa de energie si timp. Daca unii te-au suparat, macar poti sti ca ai mai castigat un cititor.

    Cat despre tara, ea, saraca, nu are nicio vina. De vina sunt doar oamenii…

    Cele bune!

  4. Prietene DaneK, pana nu-ti dai numele, prenumele si CNP-ul nu avem ce discuta. Acelasi lucru e valabil pentru toti cei care au curaj sa se ascunda in spatele pseudonimelor. Iar reclame gratuite fac cand vreau eu, daca ma platesti pun si linkul. Aici nu e moca dupa dorinta ta.

  5. Nume: Răzvan-Teodor Coloja
    Adresă: Str. Mihail Kogălniceanu nr. 1A, bloc 1A, etaj 1, ap. 14, Oradea, jud Bihor
    Serie buletin și nr. buletin: XH 3921**
    CNP: 1790623*5*689
    La picior port 42.

    Și-acum că putem începe o discuție, de ce nu le spui la oamenii ăștia adevăratul motiv pentru care ești supărată? Povestește-le despre review-ul acela pe care l-ai primit pe suspans.ro și la mine pe blog (nu pun link că iar bagi placa cu reclama; știe lumea după ce trebuie căutat pe Google).
    Cu permisiunea ta, redau aici un crâmpei din acel review intitulat ”O oroare”, review care face referire la o carte de-a ta:

    Erori gramaticale inadmisibile, neglijenţe strigătoare la cer, cauzate, probabil, de o crasă nesimţire a unor indivizi care nu simt niciun fel de răspundere pentru modul în care se prezintă pe piaţă produsul lor finit. Iată câteva exemple: „atuu”, „chip reticient”, „ceilalţi membrii”, „jur că de a-şi fi avut”, „ochi albaştrii”, „vejnicul frac negru”, „să aibe”, „nu mai avea răbdarea necesară de-a participa la şedinţie şi de-ai asculta pe ceilalţi”, „faţa lungueaţă” etc. În condiţiile acestea, tema romanului aproape că nici nu mai contează. Nu poţi fi atent la fondul cărţii pentru că forma îţi captează toată atenţia. Până la urmă, nicio carte scrisă prost n-a făcut mulţi purici, indiferent de conţinutul ei.

    Oana dragă, am scris și eu cărți și urinez pe amândouă, dar ale tale sunt la limita penibilului. Nu ți-o spun cu răutate gratuită, ți-o spun ca într-un fel, pe viitor, să pui măcar un spellchecker acolo, așa, de jenă, să nu te mai ia lumea la mișto pe Internet. În plus, abține-te de la a inventa cuvinte amuzante precum ”îngâtuit”. WTF, la Tritonic nu exisă un corector acolo care să bage cu părerea după ce ai achitat taxa de vanity publishing? Puțină decență față de literatură nu strică.
    Apoi faza cu 9000 (!) de exemplare VÂNDUTE e de un penibilism feroce. Orice editor ori scriitor știe asta, chiar dacă cititorii tăi mușcă la cifre de-astea fabuloase.
    Repet: numele meu este Răzvan T. Coloja și sunt extrem de curios dacă ai curaj să publici comentariul meu. Că Danek râdea în pumn zilele trecute.
    Pam-pam!

  6. Dom’le, nu urma sa zic nimic pentru ca articolul mi se pare ceva intre prosteala pura si isterie puberala, dar…. bai frate cit a rulat Coloja. CIT!

    PS. Sper ca nu-mi vii si mie cu dume despre cenepee, Oana.

  7. 1. Calitatea unui comentariu nu depinde de numele celui care-l scrie. Poţi învăţa şi de la un măturător, dacă e până acolo. Sigur că există oameni care înjură sub masca unui pseudonim dar nu la aceste cazuri mă refer aici.

    2. În umila mea opinie, cine se descurcă se descurcă oriunde. Inclusiv în România. Sau mai ales în România, dacă aici sunt condiţii mai dificile ca-n rest. Cu alte cuvinte cred că e puţin suspect să pleci în altă ţară pentru că aici e naşpa iar apoi să scrii ce bine te descurci tu şi cum nu se pot compara ceilalţi cu tine.

    3. Cei care sunt realizaţi şi împliniţi nu simt nevoia să-şi pună o pancartă deasupra capului cu asta.

    Nu cunosc autorul, nu cunosc situaţia, nu cunosc cărţile. Este strict o opinie pe un articol pe care tocmai l-am citit. Mea culpa dacă greşesc, deşi opiniile sunt imune la greşeală cât timp sunt opinii şi deci subiective prin definiţie.

  8. „Ţară de căcat, oameni asemenea” zici tu.Parerea mea :tu nu cunosti Romania si nici oamenii ei.Decat la nivel infantil.

Lasă un răspuns

