Există…

Lucruri bune şi rele. Calitate şi ne. Armonie şi ne. Amintiri pe care merită să le păstrezi şi invers. Există tot felul de lucruri. De la fenomene paranomale, care se pot întâmpla doar la nivelul creierului nostru sau, fenomene perfect normale. Dar mai există şi întrebarea: Cine stabileşte ce e normal sau nu? Sigur, veţi spune toţi. Fiecare pentru el – adică stabileşte. Da, da, vezi să nu.

Dacă eu stabilesc normalitatea în a sări zilnic în cap, societatea mă va condamna, poate chiar mă va interna. Pentru că, desigur, nu trăiesc după normele societăţii. Nu sunt normală aşa că e nevoie să fiu „judecată”. Şi nu oricum, ci al dracului de aspru. Ca să ştie lumea că nu sunt normală. Să fiu dată drept exemplu negativ. – M-am luat pe mine de model pentru că era mai simplu – Dar, de fapt, dacă e să întrebi pe oricine, în ipocrizia general adoptată, vi se va spune că fiecare are dreptul de-a-şi crea normalitatea. Asta până o faci, apoi nu mai e normal.

De asemenea, citeam de curând, că ori de câte ori ne apucă să judecăm pe cineva pentru acţiunile sale pe care noi nu le vedem cu ochi buni, ei bine, fireşte, ceva din karma noastră se strică. Universul înţelege semnalele negative pe care i le dăm şi, desigur, la rândul său ne trimite înapoi ce am cerut. Adică nimic bun.

De ani de zile tot spun că judecăm pentru că nu suntem capabili să înţelegem şi alte puncte de vedere. Judecăm pentru că aşa am fost educaţi. Asta e societatea. Nu numai a noastră. Aşa e peste tot dintotdeauna. Dar când vom ajunge să ne mai şi schimbăm? Să mai creştem? Şi când o să ajungem să nu le mai impunem celorlalţi crezurile noastre spunându-le că aşa vor fi fericiţi? De unde ştim noi ce e fericirea pentru celălalt? De ce nu vrem să acceptăm că ceea ce e bine pentru noi, nu e şi pentru alţii? Pentru că suntem nişte ignoranţi şi nu avem nici măcar cultura de bază.

Dacă, din când în când, am mai citi câte o carte, am mai merge la teatru sau la operă, dacă am mai asculta nişte oameni, poate că am fi capabili de puţin mai mult. Dar nu facem nimic din toate astea. Nu de alta, dar ne convine să fim fericiţi în prostia noastră. Că doar nu în zadar sunt fericiţi cei săraci cu duhul. Păi nu?

Şi dacă vă întrebaţi de ce am scris toată chestia asta, nu vă stresaţi. Am făcut-o pentru că mi se mai întâmplă să mai citesc şi să mai observ câte ceva în jurul meu. Iar în ultimul timp am tot văzut că facem tot posibilul să-i convertim pe ceilalţi la realitatea noastră. La crezurile noastre. Păi doar trăim în societate şi suntem oi. Zău că suntem 😉

 

16 comentarii la “Există…

  1. Nici eu nu inteleg de ce trebuie sa ii convingem pe ceilalti ca realitatea noastra este cea mai buna. Ar trebui sa intelegem fiecare ca diversitatea este mama progresului

  2. Eu cu asta ma bat zi de zi…realitatea si normalitatea adoptate de mine, nu merg si la altii!!! si asa mi s-a luat sa fiu judecata si condamnata doar pentru ca nu vreau sa fiu „in tipare”, doar pentru ca nu fac ceea ce altii fac, in normalitatea lor.
    Un an nou bun!

  3. • =====MEGA-FELICITAREA DE AN NOU===== LA MULTI ANI 2012========
    Salutare si bine te-am gasit! Ai un gand bun, o urare pe care vrei s-o adresezi blogosferei? Atunci completeaza aceasta felicitare si trimite-o mai departe la 10(zece) bloggeri pe care-i apreciezi!
    -Preia prin copy&paste felicitarea din acest comentariu, adauga gandurile tale, urarea ta, numele si linkul tau, apoi inchide felicitarea si trimite-o mai departe, tot prin comentariu, catre 10 bloggeri pe care-i apreciezi!
    Daca esti unul din bloggerii la care felicitarea se va afla sambata 31 decembrie 2011, intre orele 17.00 si 18.00 atunci te rugam, inapoiaza felicitarea echipei Mostwantedblog.org pentru a fi publicata si aratata la toata blogosfera! Daca nu stii cui s-o trimiti mai departe inapoiaza felicitarea catre mostwantedblog.org! Te rugam, lasa aceasta parte de text, nealterata, te rugam vino alaturi de noi sa uram tuturor un An Nou fericit si plin de realizari!
    *Gandurile lor merg catre tine!
    -La Multi Ani si un 2012 asa cum il visati! Liviu R. – balantza.com
    -Să vă fie zilele senine, fericite, sănătoase și norocoase! Ada Pavel – adapavel.wordpress.com
    – Să vă dea Dumnezeu un An nou fericit, cu tot ce înseamnă asta pentru voi! Adela Onete – http://www.danap.ro/
    – Un 2012 mai bun pentru toata lumea! – http://diversediversificate.wordpress.com/
    -Un 2012 bun, ca minunea din voi!- http://worldofsolitaire.wordpress.com/a

  4. Nu este pentru prima data cand constat cu mare regret ca ai o gandire infantila.
    Am vazut oameni care citesc, merg la teatru si sunt desfranati, plini de vicii, hahalere, lichele, canalii, parveniti, adevarati demoni.
    Am intalnit si oameni simpli, care nu stiu nici macar sa scrie sau sa citeasca, dar care m-au fermecat prin frumusetea lor morala, printr-un adevarat cult al familiei, al onoarei.
    In fata acestor oameni simpli, frumosi, adevarati, puri, cu fetele arse de soare si palmele batatorite, nestiutori de carte, dar detinatori ai unei intelepciuni ancestrale m-am inclinat.
    „A fi domn e o intamplare a fi OM e lucru mare!”

  5. Nu-ti place sa fii judecata, nu-ti convine cand intalnesti oameni care-ti spun adevarul. Pacat ca esti scriitoare. Un adevarat scriitor, un adevarat OM nu si-ar jigni tara si oamenii ei, ci ar respecta acest pamant si adevaratele valori.

  6. Draga, Carmen… Cine esti tu sa ai dreptul de-a ma judeca? Te crezi Dumnezeu? Judeca-te pe tine, nu pe mine. Din cate stiu am dreptul la opinie privind tara in care traiesc dar tot iti multumesc ca-mi intaresti spusele.

  7. Cine sunt?
    Sunt un om mandru de radacinile mele si care pe zi ce trece devin tot mai intolerant cu cei ca tine care-si denigreaza tara si neamul. Tu judeci destul de dur tara numind-o” tara de rahat”, dar nu vrei sa fii judecata.
    Sunt un om care are curajul sa spuna ceea ce gandeste si sa-i arate fratelui cand greseste.
    Nu sunt Dumnezeu, fiindca El nu judeca, doar noi oamenii in naivitatea noastra credem acest lucru. El e IUBIRE.
    Cand vom pleca de aici nu ne va judeca El, ci propriile noastre constiinte.
    Eu doar te-am tras de mana ca sa te trezesti si sa vorbesti cu constiinta ta.
    Adevarul e ca-mi erai draga pana ai scris articolul despre tara si despre oameni. Iar in altul ai spus:”Mi-e scarba de oameni”. Dupa cum vezi te-am citit, dar la asa ceva nu ma asteptam din partea ta. Pacat!

  8. MOGULUL VOICULESCU DAT PE MANA INTERPOLULUI !
    SENZATIONAL SI TERMINAL !
    Domnule Dan Voiculescu
    Pe data de 3 Ianuarie a aparut un atac furibund la adresa persoanei mele pe blogul dumneavoastra.
    Iata ce spuneti „Domnul Robert Horvath, luptă zelos împotriva mea cu… Interpolul pentru că nu i-au apărut niste comentarii .  Cam in aceeasi maniera, Traian Băsescu vorbea, in campania din 2009, despre cum vreau eu să mă înfrupt din sarea României, împilând pe cale de consecintă poporul. ” Am cerut un Drept de Replica care a aparut triunchiat. El poate fi citit in intregime pe blogul meu personal
    http://devanewyork.blogspot.com/

Lasă un răspuns

