Au fost de toate!

Da, anul ăsta au fost şi bune, au fost şi rele, şi exagerat de rele, dar şi exagerat de bune. Uneori prefer exagerat de rele decât exagerat de bune. De la exagerat de bun se ajunge la nişte chestii de toată jena. Şi la linguşeli de toată greaţa.

Dar, ceea ce ştiu cu siguranţă e că am devenit mult mai nesimţită, mult mai arogantă, dar, în acelaşi timp, paradoxal, şi mult mai înţelegătoare. Culmea e că nu mai sunt supărată pe nimeni, că nu mai simt nici o nevoie de război cu unii şi cu alţii. Că nu mă mai afectează nici ameninţările, nici pupatul în dos, nici multe altele. Nu ştiu ce s-a întâmplat cu mine în ultimele două săptămâni, dar am ajuns la o linişte care uneori mă sperie. Şi da, câte ceva am învăţat de la toţi. Desigur, învăţăturile le-am păstrat pentru mine, şi probabil că ar trebui să le mulţumesc şi ălora şi celorlalţi.

Ce a mai adus bun anul ăsta? Regina Elfă, acum, la final de an, carte care pentru majoritatea a fost chiar o revelaţie, pentru alţii probabil că nu, dar atâta timp cât s-a comentat pe text şi e vorba de gust, fără atacuri la persoană, e foarte bine. Revelaţia, normal, a fost romanul Indicii Anatomice. Nu ştiu, or fi şi păreri negative, eu nu le-am auzit. Doar un singur om m-a întrebat buimăcit de ce am ucis-o pe Smaranda Boitan. M-am jurat că n-am omorât niciodată pe nimeni, doar personajul meu a făcut-o 😀 Am cunoscut oameni pe care mi-am dorit de ceva timp să-i văd face-to-face. Lucru care nu m-a dezamăgit, cel puţin anul ăsta. Am păstrat legătura cu cei pe care i-am cunoscut cu mai mult timp în urmă. Ne-am mai certat, ne-am mai împăcat, uneori chiar ne-am dat şi mâna şi ne-am şi pupat. La dracu’ 😀 Ceea ce demonstrează, până la urmă, că nu sunt chiar atât de dificilă pe cât spun unii. Şi, desigur, am înţeles ce vreau şi ce nu vreau să fiu în viitor. Şi sigur nu vreau să fiu parte a unei părţi 😉 Sau a alteia. Vreau să fiu, ca de obicei, pe cont propriu. Şi dacă e să-mi doresc cu adevărat să fac parte dintr-o tabără sau alta, ei bine, nu va fi nici una din cele la care vă gândiţi voi.

Şi mi-am mai dat seama că de la anu’ voi face tot ceea ce îmi va aduce mie linişte sufletească. Nu altora cum am tot încercat să fac până acum. Da, am învăţat să fiu mai egoistă. Ştiu că nu o să vă placă treaba asta, dar vă spun că dă rezultate surprinzătoare.

Partea cea mai plăcută a fost întregită de lansările prin ţară unde am cunoscut tot felul de oameni. Şi când mă gândesc că aproape o jumătate de an am cam experimentat agorafobia pe pielea mea lăsând să-mi scape atâtea lucruri încă nu-mi vine să cred.

M-am întors la Bruge, oraşul meu de suflet unde mi-aş dori să îmi petrec bătrâneţea dacă o s-o apuc, fără a-mi scrie memoriile pentru că sunt convinsă că nu ar intresa pe nimeni 😉

A fost un an cu bune şi rele. Balanţa, zic eu, a fost echilibrată, aşa cum ar trebui să fie de obicei. Nu mă aştept ca 2010 să fie prea echilibrat, nu ştiu de ce, dar simt eu aşa. Şi totuşi va veni şi anul ăsta şi, cumva, o să trecem şi peste.

Acum o să mă retrag în linişte. Ţinând cont că, probabil, până pe data de patru nu voi mai scrie nimic aici, ţin să vă urez tuturor tot ceea ce vă doriţi în anul ce vine. Indiferent că mă placeţi ori ba, sper să luaţi şi urarea mea şi să o băgaţi în traistă. La mulţi ani şi toate cele bune! Poate la anul ne vedem mai maturi şi mai toleranţi, poate nu.  

27 comentarii la “Au fost de toate!

  1. În primul rând, un an nou fericit şi ţie, Oana!
    În al doilea rând ţin să menţionez că acea chestie cu egoismul chiar merge!
    Apoi o să spun că, cel puţin pentru mine, Regina Elfă a fost o revelaţie!
    Dar ce, până acum nu am fost maturi şi toleranţi?! 😀 Mă rog, cred că am fost toleranţi…

  2. Un bilanţ (sau uni-lanţ) pe plus.
    La mine s-au adunat cele negative acum, pe final. 😉
    Am citit undeva că ai mai scris o carte. Nu le am nici pe primele, dar în fine, de undeva aş putea începe.

  3. Andreea, an nou fericit si tie! 🙂

    Razvan, tu totusi mai asteapta cu maturizarea, o sa-ti para rau dupa ea (adica dupa imaturitate, normal) 😀 La multi ani si un an nou asa cum ti-l doresti!!!!!

  4. Gabriela, s-ar putea sa mai fi scris, nu mai tin minte 😛 La final cred ca toata lumea le prinde pe alea negative 🙂 Si la mine au fost, dar incerc sa le ignor.

  5. Asadar, a fost un an bun, dar nu prea ai incredere in cel ce va sa vina peste doua zile….hm. Ceva nu e in regula, sa nu fie iar o farsa, ca oamenii (nu elfii, clar!) mereu asteapta binele „la anul”. In ce priveste anul vechi, majoritatea spun: duca-se pe pustiii! Neincrederea in anul care vine poate e doar pliciseala si oboseala care, in virtul, se acumuleaza mai repede si mai puternic, manifestandu-se plenar cand o etapa se cam termina…
    Sa avem, Oana, toti un an mai bun, sa mai traim si…he he… live, eu SIGUR o cam las cu blogereala, sunt arhilamurita. Cel mai misto lucru e ca ma reintorc in locul cald care ma merita, mai bine , ok, asta e. Voi avea si carti, se editeaza, uite ca merge! O sa te anunt daca vrei, voi avea si expozitii, sunt gata doua deja, dar NU virtuale, nu imi bat capul cu himere…mai bine le arat clujenilor mei, am vazut ca tot ei, cu exceptia ta si a vreo trei bucuresteni, au dorit (si vesticii, elvetienii, care , uite-uite ca STIU cand si ce sa cumpere!). Si cum sa nu subscriu la faza cu pupincurism versus injuraturi, cand mie mi s-a intamplat zilnic sa aud:”vai cat sunt de frumoase si ieftine, superbe…dar nu, anul asta nu, e an de criza!”…cred ca lumea prefera, totusi, haleala. Ma rog, nici nu putem trai fara haleala, dar EU nici fara lectura, muzica si arta. Se pot combina si ai din toate cate putin.
    An Nou Fericit!

  6. Pentru mine Regina Elfa nu a fost o revelatie, scuza-ma! Dar nici macar n-am citit-o 😀
    Revelatie a fost intalnirea cu tine, faptul sa te cunosc in acest an!
    La Multi Ani! Ti-as ura mai multe, dar nu ma pricep, in acest La Multi Ani am cuprins totul!

  7. Adrian, pentru umbra de tristete Darius era de vina 😀

    Mirela, si online-ul e ca viata reala, cel putin la mine nu e prea mare diferenta. Ori ca, ori ca, tot aia imi e. Asa ca n-am ce face. Si nu a fost un an bun, ci unul echilibrat 🙂 Nu te da batuta, nu pleci din blogereala, ce e aia? Nici nu mai vorbesc cu tine 😀 La multi ani, pupa Enya si Serafina 😉

  8. Canguru’, la naiba, nimeni nu mi-a mai spus ca eu as fi o revelatie 😀 Ma simt si eu putin bine 😛 La multi ani tie si celor doua femei frumoase din viata ta! Sa fiti asa cum v-am vazut eu in ziua aia la Mall, pana la adanci batraneti!

  9. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Hai să fie 2010 un an bun!

  10. Nu risc sa nu mai vorbesti cu mine, asa ca…
    Mulțumesc de urari, Oana, clar că și eu tot binele pentru Enya îl vreau, și pentru noi, dar Enya e cea mai importantă.
    Ca să îți fac o urare sinceră, pe lângă Un An Nou fericit, îți doresc să îți împlinești dorința legată de o fetiță. Dacă îți dorești cu adevărat, așa să fie! Te pup! 😛
    Păstrează-ți optimismul tipic tie, tot de-a dracului, mno, ca să le stăm în gât și să se înece! 🙂

  11. Aaa, deci trebuie sa ne facem bilantul de sfarsit de an? Bine ca mi-ai spus, ca ma apuc si eu sa ma gandesc, sa socotesc, sa vad daca sunt in stare sa scriu ceva.
    Toate cele bune, iar anul care vine sa fie si mai bun decat asta pe care-l inchidem. La multi ani !

  12. @Oana, sunt la mine și niște muzici, amicii au ales câte ceva, dar marele și genialul nu a fost ”nominalizat”. Era mai mult o invitație la audiție! Încă e valabilă, merită!
    @Adrian SM: depinde ce soi de ”pileală”, că este și rachiu mai ieftin! An Nou Fericit!

  13. Dacă zici tu Oana, aşa să fie…:) Deşi eu nu cred…
    @Mirela În perioada asta a anului românii nu fac economie. Pe raion „colţul Băsescu”( Chivas şi Jack Danniels) se goleşte periodic. An Nou fericit ţie şi fiicei tale.

  14. Pingback: Colecţionara de coşmaruri – 9 « Ioan Usca

Lasă un răspuns

