Am nevoie

rousseau

Dădaca pisicii, când a decis că vrea să dea la facultatea de Jurnalism, automat, s-a gândit că eu voi fi ce o va ajuta. Desigur, eu nu am fost la curent cu planurile ei, dar Dumnezeu ştie cum, m-a convins că asta îmi doresc. Aşa că stai şi explică, şi explică şi încearcă să-ţi aminteşti, asta după trei zile de nesomn. Logic, ca orice student sârguincios, s-a prins şi ea cu două zile înainte de examen că trebuie.

Când am ajuns la Ferdinand de Saussure, mi-au dat lacrimile. Doamne, omul ăsta mă urmăreşte, şi aş fi pariat pe toată averea mea că a murit în 1913. Am învăţat la semnificat şi semnificant de mi-a venit rău. Asta am început-o după vremea când eram la Română-Franceză şi nu s-a terminat nici la Jurnalism. Mulţumesc electronicii că m-a salvat. Bine, autorul în sine nu are nici o vină. La un moment dat am început să-l ador pe el şi să-l urăsc pe Eco. Ăla ce se bagă în jurnalism? Să-şi vadă de treaba lui că şi-o face foarte bine. Să lase teoriile. 😀

Şi atunci când simţi că mori de oboseală ţi se întâmplă să ai şi cele mai puternice amintiri. Şi aşa, aproape adormită, cu capul sprijinit de-o mână, mi l-am amintit pe J.J Rousseau. La Română-Franceză, ba nu, la Franceză, am fost obligată să îi citesc „Confesiunile”, da, în limba natală ca să pricep mai bine. Nu am avut la început nici o atragere faţă de acest domn, dar „Confesiunile” m-au prins. Nu am mai privit cartea ca pe un element de studiu, ci am intrat în atmosferă. Tare rău mi-a părut pentru el. Şi pentru a sa „Beatrice”. Până la urmă, dacă te gândeşti la Dante, cred că toţi marii scriitori au avut o „Beatrice” pe care s-o poarte în minte. Aşa am ajuns la concluzia că am nevoie şi eu de una. Da, o „Beatrice” nu un … S-a înţeles da?

Uite că viaţa lui Balzac nu m-a pasionat niciodată. Pentru mine a fost un domn respectabil, care a scris o carte frumoasă, restul nu mi-au plăcut. Dar nu e vina lui, nu cred că e nici a mea. E ceva între noi ce nu se leagă. Nu există acea chimie. Şi ai zice că ne leagă, ţinând cont că suntem născuţi în aceeaşi zi. Am vrut să fie autorul meu preferat, dar nu am reuşit să-mi calc pe inimă.

Oricum, după ce am reuşit să dorm trei ore, pentru a recupera trei zile, m-am gândit că, dacă doriţi, dar nu toţi deodată, puteţi să-mi faceţi cadou o Biblie. Credeţi sau nu, a mea a fost furată. Nu pot să-mi dau seama ce smintit ar fura o Biblie, dar nebuni îs mulţi pe lume. Aşadar, am nevoie de o „Beatrice” şi de o Biblie. Se oferă cineva?

58 comentarii la “Am nevoie

  1. auuuuuu … vrei să ne juram de beatrice pe-o Carte online ?
    nţţţţţ 😛 … vezi că io cu sectele am o Problemă 😆

  2. Oana, nu comentez la Proxemica, pentru că n-am înţeles ce vrei, ci doar că nu vrei comentarii, OK, dar te rog aminteşte-i lui Bogdan Hrib să-mi trimită cartea ta la Săptămîna financiară, ştie el adresa.
    Biblie nu am (de dat), iar la capitolul Beatrice…

  3. Ştii cum e treaba…uneori vrei nu vrei, tot o iei. :))
    Aşa că urmează să ţi-o iei. Dacă nu a fost nimeni să te tragă de mânecă şi să te scuture bine în izmene, dintre prietenii tăi mai mult sau mai puţin virtuali, atunci am s-o fac eu, care nici măcar prieten nu-ţi sunt.
    Păi bine măi fată, asta-i treabă? (cinci pe-o babă, ş-aia slabă,…trei o ţin şi doi… mă rog, azi e ziua fără prostii) Ce ai ? Ce te-a apucat? Te-ai trezit cu faţa la cearşaf? Păi ce eşti tu? Bărbată sau doar o cârpă care se lasă imediat moale?
    Nu ştiu ce ai păţit, nici nu mă interesează. Indiferent ce ar fi fost, nu trebuie să strici pentru aia şi ce-i bine, aşa că adună-te, dacă de asta ai nevoie dute şi dormi, dar când te trezeşti să fi în deplinătatea facultăţilor şi să laşi ameninţările astea cu nu mai fac şi nu mai dreg deoaparte.
    Hei, lume, face-ţi ceva. Cred ca au răpit-o extratereştri pe Oana şi ne-au lăsat leguma asta în loc, altfel nu-mi explic cum poate cineva să se dea cu roţile în sus de pe o zi pe alta. Ieri luptătoare, ambiţioasă…azi salată de varză. Păi ce-i la casa asta?
    Ţi-e cumva necaz că unii nu te citesc? Ete fleoşc, parcă stă lumea în mine sau în alţii doi-trei aiuriţi. Pe mine nu mă citeşte nimeni, dar pentru asta continui să scriu, dacă un singur om mă citeşte deja sunt fericit, dar tot aşa mă declar şi dacă scriu doar pentru mine însumi. Tu ce faci? Ai devenit peste noapte cel mai mare duşman al tău, ori ţi-ai pus în cap să strici tu ce nu s-a stricat încă?
    Ai primit cumva o palmă prea dureroasă şi te retragi? Ramâi cu palma. Într-o zi vei înţelege că ai fi putut învinge şi palma aia s-ar fi transformat într-o strângere de mână.
    Nu ştiu ce-i cu tine, dar indiferent ce ar fi, atâta timp cât eşti încă vie ai anumite obligaţii. Nu faţă de mine, nici gând. Nici faţă de tine însăţi, e treaba ta dacă renunţi. Dar nu-ţi permite luxul acesta atunci când unii oameni începură să viseze datorită ţie, la cei care aşteaptă alte şi alte lumi, gânduri, idei nu te gândeşti?
    Dormi câteva ore, bea o cafea în care sa stea lunguriţa înfiptă ca un cui şi gândeşte de două ori înainte de a lua decizii ce ţi-ar putea afecta întreaga viaţă. Gândeşte-te puţin la motivul pentru care ai început să scri. Ai vrut să publici, să se vorbească de tine, ori nu ţi-a păsat de asta ci ai vrut doar să spui ceva lumii? Acum ce ne spui? Că nu mai ai nimic, ţi-ai terminat vorbele, gândurile şi restul e tăcere?
    Nu de Biblie ai tu nevoie ci de un duş rece, să te trezească.
    Mă enervezi! Am zis, am zis.

  4. şi eu unde zic La mulţi ani ? că am citit toată Evanghelia după Ioan … acuma ce fac ? … urez la omu’ negru’ ? 😉

  5. La „Bun regăsit pe 2009!” adaug şi o ofertă: Biblia lui Bartolomeu Anania în format electronic. Dacă îţi e de folos mă bucur să ţi-o trimit…

  6. Oana. la multi ani si multa fericire. Te miri ca se poate fura o biblie? Doamne, Oana, sunt atat de multi prapaditi care ar fura si banii din cutia milelor din biserica. O seara minunata Oana!

  7. Multumesc pentru urari, chiar daca nu e ziua mea, dar o urare e mereu primita.

    Toata lumea a pierdut esentialul, vreau o Biblie pentru ca a mea a fost furata, nu pentru ca m-a apucat piosenia.

    Balin, multumesc, frumos mi-ai scris, chiar m-ai facut sa bazaii, ceea ce putini reusesc pe lumea asta, dar raman la hotararea mea. Iar Dinastiile depind numai de editura, eu le voi scrie, cum am spus, nu las lucrurile neterminate. Aaa, si nu, nu imi pasa ca nu ma citeste lumea, nu asta era ideea, chiar nu. Si eu am scris pentru un singur om, si as mai scrie pentru acelasi singur om, doar ca am obosit sa mi se tot spuna ce sunt si ce nu sunt. Nu vreau sa se vorbeasca de mine, nu asta a fost ideea, nu sunt nici vedeta, nici altceva 😉 Multumesc inca o data! Daca voi considera intr-o zi ca pot suporta si mai multe mizerii, o s-o fac. Si n-are legatura cu Cititor SF, acolo ne-am lamurit 😉 Doar ca se pare ca nu merge si nu merge.
    Multumesc pentru mesaje, dar hotararea mea a fost luata.

    Cella, sunt ok 😉

  8. Oh, şi eu credeam că dai expresie sentimentelor de evlavie şi smerenie!

    De regulă, e mai sigur când îţi cumperi Biblia. Recomand versiunea Anania, că dacă o iei pe cea din 1982 (reeditată) nu ţi-o fur! Şi va trebui s-o citeşti…

  9. Cred că am lipsit iar atunci când nu trebuia 😦 Încă mă gândesc la un plan. Nu ştiu… ceva care să schimbe lumea. Ceva… A, ştiu, cred că ucid câteva personaje, cel puţin în mintea mea, ca să reinstaurez ordinea.

    Oanaaaaaaaaa, tu eşti centrul universului, fără tine nu se poate mişca pământul, altceva nici nu contează! Da? 😀

  10. eu am oarecare banuieli de la ce ti se trage… da’ nu cred ca e cazul sa-ti pui palma-n cur si sa spui adio scrisului. scrie pentru tine, nu pentru altii. scrie si, la un moment dat, ceva o sa ti se para iar indeajuns de genial incit sa crezi ca lumea o sa se naruie fara sa cunoasca cele scrise de tine. si-atunci incearca iar sa publici. nu scrie pentru editura. editura poate sa publice si mai incolo, cind tu vei considera de cuviinta. si tine minte ce-a scris maical: „Ce laude i-aş putea aduce autoarei? Una singură: are o extraordinară capacitate de a inventa poveşti. Ceea ce este esenţial pentru genul (fantasy) pe care şi l-a ales.” restul sint amanunte (esentiale, e drept) care se pot remedia.
    in alta ordine de idei: biblii am acasa destule, cred ca imi pot permite sa ma despart de una din ele.

  11. Ok, nu ştiu ce faci Oana, dar io vreau să citesc volumul patru din Dinastii. Sau trei, pardon, cartea ce va fi patru 😀

    A,da, şi încă ceva. Aştept să organizăm lansarea aia la Satu Mare. Sunt oameni mulţi care vor să te cunoască, pe tine şi reginele tale. Cred că facem un club fantasy 🙂

  12. Horia, n-am scris niciodata pentru editura, deci nu se aplica. Vrei sa fii tu „negrul”? Merci pentru Biblie.

    Crina, cred ca m-am razgandit cu privire la SM. Lui Darius o sa-i dau autograf la Brux 🙂 Imi place mai mult acolo. Si daca e sa vin, o fac pentru tine, nu cu lansarea. A, da, inca dorm.

  13. LA MULTI ANI OANA!,Proxemica este un scump,cred ca este mai competent decat Boc si marinerul si ar scoate tara din criza economica,am postat pe blog cu o zi inainte un articol Criza economica si razboiul din Orientul Mijlociu,in care am anticipat ca Rusia ne va sista furnizarea de gaze naturale si azi am postat Cabinetul Boc si Criza economica cu 24 de argumente prin care am demonstrat ca acest cabinet Boc si Basescu nu vor scoate Romania din criza economica ci o vor scufunda precum flota!,cu stima Tavi!

  14. Dacă articolul din Observatorul cultural te-a supărat, linişteşte-te, se poate şi mai rău 🙂
    Ceea ce trebuie să faci este să scrii în continuare.
    Mai multe am să-ţi spun după ce citesc cartea.

  15. Am citit articolul din Observatorul Cultural şi am înţeles ce se întâmplă (mulţumesc doamnei Verona pentru indiciu).
    Păi,
    Cred că nu ai suferit pentru ce s-a scris ci din cauza celui care a scris. Aşa cum nu te aşteptai tu, nici eu nu mă aşteptam…
    Ştii, cu timpul vei învăţa să cunoşti şi oamenii, nu doar textele lor. Nu dispera, eşti revoltător de tânără şi ai un scop precis în viaţă. Pe lângă asta trebuie să începi să înveţi cum să primeşti loviturile, apoi cum să le parezi. Şi, evident să înveţi ce este de învăţat din ele.
    Şi pentru că rândul trecut nu mi-ai luat „în seamă” citatul, îl repet:
    “Arta n-are de-a face cu ortografia… Scrisul corect e pâinea profesorilor de limba română. Nu e obligatoriu decât pentru cei ce nu sunt scriitori… Marii creatori sunt mai abundenţi în greşeli de ortografie decât bancherii. Eminescu a scris mai puţin ortografic decât oricare dintre poeţii care l-au urmat şi l-au imitat… E îndreptat, când e tipărit, de editorii lui critici. Ortografia o poate cunoaşte orice elev premiat în clasa a cincea de liceu… Un scriitor e un om care exprimă în scris cu o liminară sinceritate ceea ce a simţit, ceea ce a gândit, ceea ce i s-a întâmplat în viaţă, lui şi celor pe care i-a cunoscut, sau chiar obiectelor neînsufleţite. Fără ortografie, fără compoziţie, fără stil şi chiar fără caligrafie”.
    Camil Petrescu, Patul lui Procust.
    Asta ar fi una.
    Alta ar fi: Oana vine de la Ioana? Dacă da, La mulţi ani. Dacă nu, La mulţi ani. Este târziu dar recunosc sincer că nu mi-a trecut, prin jumătatea de neuron atrofiat pe care îl mai posed, logica de trei simple.
    Ultima ar fi: dă brumul la blog că te ia mama naibii. Vin peste tine şi te caftesc de te învineţesc.
    Vezi că nu glumesc.

  16. Eu sunt un om cu frustrările mele mărunte. Nu sunt intelectual, nici scriitor şi nici nu consider că aş fi inventat gaura din macaroană sau codiţa cu care stă pruna ataşată pomului…dar vă rog eu frumos, pe toţi şi toate, să nu vă grăbiţi să cădeţi în extreme. Oanei nu i-a spus nimeni să nu mai scrie, i s-a atras atenţia asupra greşelilor făcute şi dacă analizaţi cartea Războiul Reginelor aşa cum a apărut, nu cred că puteţi spune careva că nu sunt corecte majoritatea observaţiilor. Eu nu cred că cineva îşi doreşte realmente ca ea să nu mai scrie, nu cred nici că vreunul dintre cei care au criticat-o a făcut acest lucru pentru că ar fi fost invidios ori că ar fi avut ceva de câştigat de pe urma renunţări ei, nici gând. Aşa că nu vă hazardaţi să vedeţi inchiziţie acolo unde nu-i. Motivaţiile celor care şi-au permis să fie critici şi să meargă pâna la vehemenţă este alta, vă pot spune care, dacă vă interesează…
    Nu ştiu daca aţi observat sau dacă v-a interesat faptul că literatura sci-fi, fantesy sau horror este privită de lumea academică într-un mod incorect, este considerată nu o literatură de nişă ci mai degrabă o non-literatură, o joacă de copii a unor adulţi întârziaţi sau preocuparea infantilă a unor pseudoscriitori. Literatura asta, atât de dragă nouă, la fel a fost privită iniţial peste tot în lume numai că scriitori precum Asimov sau Philip K. Dick, prin operele lor au reuşit să impună recunoaşterea în ţări precum USA sau Anglia, ceea ce am vrea să se întâmple şi în România. Lucru la care nu avem însa nici măcar dreptul sa visăm atâta timp cât cei care scriu sci-fi, fantesy sau horror nu respectă anumite cerinţe obligatorii, cum ar fi respectarea regulilor gramaticale. Dacă înţelegeţi acest lucru atunci nu vă mai miraţi de articolul lui Haulica şi nu-l veţi considera inchizitor ci veţi încerca eventual să-l ajutaţi să ducă această literatură acolo unde îi este locul.

    În privinţa îngerului tău Crina, tot ce pot spune este că de ea depinde să zboare. Dacă ştie întradevăr atunci nu va privi observaţiile primite ca pe o tăiere a aripilor ci va căuta să elimine toate greşelile asupra cărora i s-a atras atenţia şi astfel la apariţia noii ei cărţi va merita întradevăr toate laudele. În cazul de faţă încurajarea este binevenită, dar nici unul dintre cei care afirmă că sunt bine lucrurile aşa cum sunt nu este un prieten adevărat al ei. Prieten adevărat nu este cel care te aplaudă şi te susţine în repetarea unor greşeli ci acela care îţi arată greşeala. Cum ar fi fost ca cineva să proiecteze un pod, să aibe o formă deosebită, să fie exact unde trebuie şi când trebuie pentru a umple un gol…dar să aibe calculele de rezistenţă greşite?
    Aşa că vă rog eu mult să încetaţi cu cocoloşeala degeaba, Oana este matură şi trebuie sa înţeleagă că statutul de scriitor atrage după sine anumite obligaţii şi astea trebuiesc respectate, în privinţa regulilor gramaticale ale limbii române nu se fac concesii pentru a nu răni orgolii.
    Eu sunt convins că pentru Oana toate acestea sunt doar o treaptă, o va urca şi va merge mai departe, sunt convins că va înţelege că ceea ce se cere corectat nu poate rămâne aşa şi ca va creşte ţinând cont aceste lucruri. Atâta timp însă cât se găsesc prieteni în preajmă care să vocifereze cum ca ar toate bune şi frumoase aşa cum sunt, nu va reuşi să vadă imaginea reală a lucrurilor ceea ce pe mine mă revoltă. A urcat o treaptă. Voi îi spuneţi că a ajuns deja sus şi se poate opri, eu, cu toate frustrările mele şi cu întreaga mea reavoinţă îi spun că NU dragă Oana, nu eşti sus şi dacă nu încetezi cu a te complace atunci nici nu vei putea ajunge sus niciodată. Eu îi spun că da dragă Oana, ai făcut un pas şi acum eşti în aer. De tine depinde dacă îi asculţi pe cei care susţin că tot ce-i în aer zboară sau pe cei care încearcă să te înveţe să nu confunzi căderea cu zborul.
    Dacă asta însemnă să fii membru al inchiziţiei, atunci sunt mândru să fiu.

    PS. Dragă Isabellelorelai, e a doua oară când susţii nişte aberaţii. Tu eşti prietena bună a Oanei? Atunci de ce ai aşa o părere proastă despre ea încât să încerci s-o convingi că pentru cultura ei nu este obligatorie ceea ce pâna şi un copil de clasa a 5-a poate cunoaşte? O fi scrisul corect pâinea profesorilor, dar dă-mi voie să cred că cei care se apucă de scris trebuie să fi trecut pe sub mâinile acelor profesori şi să nu o fi făcut degeaba. Nu uita că nu suntem pe vremea lui Eminescu să fie 40 de oameni care să scrie în ţara asta, acum sunt mai degrabă 40 de mii, aşa că editorii pot avea oarece pretenţii pentru că au din ce alege.
    Mai am de făcut o observaţie privind citatul tău:
    „Fără ortografie, fără compoziţie, fără stil şi chiar fără caligrafie” Caligrafie? Uităm de ea, din moment ce scriem pe calculator. Dar restul? Tu ai înţelege ceva dintr-un text scris fără ortografie, fără compoziţie, fără stil? Fără toate astea prin ce drac s-ar mai diferenţia literatura de mâzgăliturile ocazionale de pe garduri? Vezi că nici eu nu glumesc, pentru ca m-am săturat să aud că o încurajaţi pe Oana să persiste în greşeală.

  17. @isabellorelei: esti nedreapta cu autorul articolului din Obs.Cult. eu iti spun sincer, ma asteptam la o recenzie si mai drastica, avind in vedere cum se prezinta romanul in fata cititorilor. as spune chiar ca michael a fost blind, a citat doar citeva exemple din multele posibile. in schimb, ti-a scapat din vedere exact esentialul acelei recenzii, si-anume cel cuprins in fraza pe care am citat-o in comentariul de mai sus.
    cit despre citatul tau din camil… imi vine mie sa te caftesc fiindca propovaduiesti asemenea aberatii. si mai indraznesc unii de pe-aici sa-mi dea lectii de patriotism? cind limba romana e calcata in picioare, ba chiar se instiga la asta?
    un lucru e sigur: oana are tot dreptul sa supuna editurii spre publicare tot ce vrea, e treaba ei si reputatia ei. nu as ierta-o, in schimb, sub nici o forma, pe cea care a redactat cartea si i-a dat drumul in tipar sub forma in care a aparut. nu doar ca as da-o afara, dar as mai da-o si in judecata pentru ca a nenorocit o carte care avea sansa de a atrage nu doar fani neconditionati (precum toata multimea de comentatori de aici) ci si oameni care n-au auzit in viata lor de oana stoica mujea si care acum vor ramine cu falsa impresie ca au de-a face doar cu o fata naiva, care nu stie sa scrie corect romaneste si care a nimerit peste o editura fara discernamint. cu ce se deosebeste „razboiul reginelor” de precedentele carti ale oanei, care n-au avut parte defel de redactare?
    anne rice a refuzat, la un moment dat, sa accepte sugestiile redactorului ei si a insistat sa i se publice cartea asa cum a predat-o editurii. toate, dar absolut toate cronicile volumului respectiv au fost negative si toate au precizat acelasi lucru: cartii i-a lipsit redactorul.
    m-ai intristat si enervat. feri are dreptate: ceea ce ai scris nu-i semn de prietenie, e indemn la sepukku literar.
    @feri: unii editori au pretentii. altii nu. dar fiecare cum isi asterne, asa doarme.

  18. şi SE FĂCU LUMINĂ ( pe sistem : gura păcătosului … )
    începem să ne apropien de MOTIVE
    zi-le … „drujbar” … ( pe sistem : „dragă fostă editură află despre mine … că … ) 😉
    prea era „multă energie” consumată aşaaaaa … grămăticeşte şi stiliceşte şi eşte, şi eşte …
    LIMBAJUL domnilor , limbajul este defectu’ , păstraţi ştacheta şi aşezaţi-vă frumos „la locrile voaste” atît găzduitorii de cît şi comentatorii de ( bloguri specializate )
    în lumea voastră mică uitaţi , undeva pe drum , CITITORUL
    ăla ( dă-l în … colo ) … „vă ţine” … pe domniile voastre continuaţi a vă devora … „d-aia n-am io plovăr pă’ gît”
    Oana-i îndeajuns de deşteaptă să-şi vadă şi corecteze greşelile şi să meargă , cu capul sus , pe drumul ei …
    ceea ce-i şi dorim !!!
    chiar nu are nevoie de „noi”
    „noi” , pe de altă parte citim ori nu , fără a admite să fim împroşcaţi cu noroi gratuit şi constant ;
    chiar nu avem chemare în rol de victime colaterale în „ceva” ce nu ne aparţine şi ( mai ales ) nu ne interesează , parol !

  19. @cella: s-o fi facut lumina la tine. la mine nu, dupa comentariul matale atit de plin de semne de punctuatie (puse aiurea, unele).
    @isabellelorelai: uneori provoci. dar provocarea mai si jigneste.

  20. @ Horia-Nicola-Ursu – 😆 cu respect , mă autodenunţ : nu am depus nici cv. de corector la editura dvs. şi nici post de ministru nu caut ( s-a ocupat în timp ce urmăream eu prezentarea făcută de domnia voastră unei cărţi pe care , înţeleg , abia acum , că nu o citiserăţi 😉
    http://www.youtube.com/watch?v=4BZA7u74sfg&eurl=http://dinastiile.wordpress.com/page/2/ )
    tot cu respect îmi prezint scuzele pentru semnele ( mele ) de punctuaţie … valu-i val … te ia … da’ … mai şi trece
    referitor la jigniri , doar despre asta fiind vorba în ceea ce mă priveşte , … adrisantul îi în alt ocol : mereţi dară şi măturaţi p-acolo , io îmi vad d-ale mele , n-am treabă cu SF-urile nimănui !
    vă stau la dispoziţie , la rigoare , cu exemple ( da’ nu azi că-s deja ocupată cu Lost Manuscript şi alte nimicuri )

  21. Cella, Isabella, va rog eu, nu va bagati in nebunia asta, ca nu mai iesiti din ea. Va rog mult, nu vreau sa fiti date cu capul de pereti pentru mine si nici sa fiti jignite din acelasi motiv.

    Horia, am inchis subiectul. Un singur lucru am si eu sa-ti reprosez si tie si lui Michael. Sa fim seriosi, Michael a plecat de acolo, nu stiu in ce conditii, pentru ca nu sunt carcotasi cu vietile si joburile oamenilor si nu m-a interesat. Dar, unui om care iti da paine, chiar si pentru putin timp, indiferent cum ar fi el, eu zic ca trebuie sa-i multumesti. Faptul ca Tritonicul te-a acceptat cu Millennium langa el, la targul de carte, iar mi se pare un motiv de-a nu da in redactorii lor, in firma lor, in ei ca oameni. Indiferent cine ar fi acei oameni, pentru ca nu e corect.
    Chiar daca Hrib va decide in urma prostiilor astora ca nu sunt demna de autor Tritonic, eu tot ii voi fi recunoscatoare. Cred ca, pe undeva, pe drum, ati pierdut cu totii din vedere macar o mica parte de recunostinta pentru cineva care, la un moment dat, a investit incredere in voi.
    Eu sunt un om cu principii clare si nu plec capul in fata nimanui, dar stiu sa il respect pe cel care a investit incredere in mine, ba mai mult, si bani. Lucru care de aici lipseste cu desavarsire. Comentariul tau in care o ponegresti pe Carmen, mi se pare la fel de nedrept ca si concluzia lui Michael. Carmen e la inceput si va creste cu timpul in editura, nu cred ca are cineva dreptul sa-i taie aripile. Eu n-am de gand s-o fac si nici s-o dau in judecata.
    Copila aia a muncit pentru mine, iar eu nu sunt atat de cretina incat sa fac taras cu ea.

    P.S: Va rog sa nu mai comentati, altfel o sa inchid toate commenturile si stiti ca o s-o fac. Cand o sa vreau eu sa revin in bloggosfera am s-o fac, pana atunci, puteti scrie pe propriile bloguri si dezbate acolo. Nu am bagat blogul in pauza ca sa ma amarasc de fiecare data cand il deschid. Daca puteti intelege bine, daca nu la fel.

    Aspoiu, iti multumesc! Tie iti multumesc sincer, stii tu pentru ce, si, mai ales, multumesc ca nu te-ai bagat aici.

  22. ok, am inteles. gata cu comentariile. desi nu-mi place sa las lucrurile neexplicate. o sa-ti scriu pe personala si o sa-ti explic mai multe chestiuni care-mi determina atitudinea. capu’ sus!

  23. @Horia
    Inainte de a ridica piatra ce-ar fi sa-ti verifici propriul catalog. In netarmurita-mi marinimie social-democrata iti vand si un pont. Gratuit.

    Documentul in format pdf utilizeaza fonturi la fel ca orice alt document. Drept urmare atunci cand convertesc ceva (un catalog de editura scris cu diacritice, de exemplu) in pdf trebuie sa folosesc un font cat mai uzual cum ar fi Arial, Courier New sau Times New Roman. Altfel risc ca cititorul nepregatit profesional caruia nu i-a trecut prin cap sa-si instaleze (pentru orice eventualitate) fonturile FuturaTEE si FuturaltBT sa citeasca la mine in catalog texte de genul:
    „Cei doi editori ºi-au propus sã demonstreze cã proza scurtã, nuvela ºi povestirea,
    nu ºi-au spus încã ultimul cuvînt în science fiction ºi fantasy, nici la noi ºi nici aiurea.”

    Parerea mea.

    P.S. Pentru cine are dubii, iata si dovada: http://www.millenniumpress.ro/catalog.pdf

  24. aha, thanks de atragerea atentiei. la mine se vede ok in toate browserele, probabil am salvat ultima oara fara embedding. dar una-s fonturile si alta-i limba noastra-i o comoara. in fine, nu mai zic nimic.

  25. io propun sa ne batem
    n-am mai facut-o demult si cred ca toata lumea s-ar descarca la fix asa intr-o bataie d’aia ca prin barurile americane, in care nu conteaza cine cu cine e si de ce 🙂
    ă, vă ține? :))))
    la fete le dăm sticle și bâte, băieții doar cu mânecile suflecate

  26. Trexel, ti-o iei primul, am zis fara comentarii. Daca ai ceva de transmis accept in particular. Valabil pentru oricine. Tu cu ce vrei sa ti-o iei cu sticla sau cu bata?

  27. @Horia
    L-am accesat. Ei da. Asa viteza de reactie mai rar. Ma-nclin.

    Pai s-ar putea chiar sa o fac la un moment dat. 🙂

    @Oana
    Asta chiar a fost ultima. JUR.

  28. Bataieee!Palme, pumni,picioareee!Ieee!Oops!Nu e Fight Club?Am gresit adresa!Un an fericit,Oana,si multa sanatate!
    Cit despre scris,treci la amatori{no problemo}si scrii doar pentru mine!

  29. Nu accept nicio bătaie fără să fiu de faţă. Ce prieteni, să nu dea un semn când bate gongul! 😀

    Oana, proastă nu (din contră – genială 😀 ), doar că ai investit oareşce încredere în cine nu trebuia. Nu tot ce e frumos pe dinafară e bun de mâncat 😉 Economia de piaţă îşi spune cuvântul în tot şi-n toate… Asta ar trebui să te călească şi să urmezi sfatul Luciei: o nouă carte! 🙂

  30. Ha, ce egosit e Bebe!
    Dacă treci cumva la amatori (deşi mă îndoiesc), află că o să ai mai mulţi cititoti decât unii de mult profesionişti. Şi io îs pe acolo şi mai ştiu câţiva 🙂

Lasă un răspuns

